Pass over :)
Publicerat: 2013-03-27, 03:14:26


Ja då va man tillbaka här hemma efter att ha spenderat en natt hos farmor :) vi har varit iväg och firat pass over, som är en judisk helgdag. Fast jag inte är super kristen, så firar jag ju ändå våra helgdagar. Men de är faktiskt riktigt kul att vara med om och lära sig en annan religion. Man har ju läst om judendomen i skolan, men vem fasen kommer ihåg de :p de är mycket bättre att va med om de live istället :) så pass over firar de för de blev befriade som slavar i Egypten eller något sånt. De va mycket böner och saker som hände under middagen, men de handlade mest om att ha familjen samlad och äta alla tillsammans. Precis som alla andra helgdagar :p vi åt något speciellt bröd, som de bröt i sönder och bad en bön. Sen gömde de detta brödet i huset och så fick barnen gå och leta efter de. Sen den som hittade de fick 10 dollar :p Holden hittade den båda dagarna, så grattis till honom som gick hem med 20 extra dollar i fickan :)) men de va i alla fall svin god mat och de va kul att spendera natten och två dagar hos farmor :D

Idag va även jag, Howie, Holden och Paige på ett shopping center och skulle köpa nya byxor till Paige. Vi åt lunch tillsammans på en mysig pizzeria. Sen delades vi upp, Paige och Howie gick och leta efter byxor, och Holden och jag strosade rundor lite på shopping centret. Vi gick in i Apples affären och provade lite iphone och iPad. Vi kom även in i en skämt affär som va svin rolig :p där vi spenderade en del tid!! Sen begav vi oss hem, lekt lite med Holdens flygplan där ute och så va de dags för middag igen. Mat i stora mängder va de verkligen!!

Vi började köra hem vid 7 tiden, eftersom barnen har skola imorgon. Och vi va hemma i rekord fart, eftersom de inte va någon trafik. Tack gode Gud för de!! De tog bara 1 timme och 10 min från long Island till South Orange :)) men jag hade i alla fall en riktigt bra pass over, och de va kul att få va med om de och fira den med min andra familj :D




Kommentarer
Postat av: Mormor och Morfar

Hej kära Samantha! Det måste vara härligt att få lära så mycket om andra kulturer och religioner in live, du har mycket att berätta och lära morfar när du återvänder till gamla Sverige. Jättekramar från Mormor och Morfar

Svar: Jag ser framemot att lära er allt jag kan :)) KRAMAR <3
None None

2013-03-27, 20:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback