Ett besök hos Marie :(
Publicerat: 2013-05-10, 04:20:45


Idag har det varit en lång jobbe dag, Paige va hemma och va sjuk idag. Igår när hon kom hem från skolan hade hon feber och en liten förkylning. Och i morrse när hon vaknade va hon fortfarande lite krasslig. Men de gjorde mig ingenting. jag har varit hemma med Paige kanske 3 gånger under denna tiden, och vi har alltid de så jäkla kul :)) Paige målade mina naglor idag, och hon gjorde faktiskt ett bra jobb!! Men jag har knappt en nagel som ser likadan ut :P haha.. Men de va så kul. Vid lunch kollade vi på den gamla filmen "The karate kid". Jag har aldrig sett den innan, men de va riktigt bra. Och direkt efter filmen ville vi prova våra karate moves ;) Så hela eftermiddagen har vi övat på våra sparkar och slag. Och jag kan nog garantera att min kropp kommer vara trött imorgon av allt tränande. 
 
Eftersom jag jobbade hela dagen, så blev jag ledig på kvällen. Eller jag blev ledig redan vid 4 :) Så jag bestämde mig att sticka och hälsa på Marie. Men de va inget super roligt besök, eller de är alltid kul att träffa Marie, men inte när hon mår så dåligt :( För hon ligger nämligen på sjukhuset!! I lördags morrse va hon med i ett marathon lopp med sin världfamilj. Och när hon sprang kom där ett av dessa små farthinderna som är på marken. Och hon kollade inte ner så hon såg inte de. Så hon satte foten rakt in i farhindert och något hände, så hela hennes ben under knäet är helt krossat!! AJJJJ!!! Och detta är ett benbrott av typ 1, och de är de värsta benbrottet som finns. Och alla är jätte chokade över att de hände när hon sprang. Så nu ligger hon på sjukhuset. Hon har redan varit med om en operation och ska ha den stora operationen om ca 2 veckor. Så hon har en stor järnställning utanför hennes ben, som håller ihop benet. Och hon har jätte ont stackaren :(( Tycker så himla synd om henne och önskar att de fanns något som jag kunde göra för henne. Så nu måste hon avsluta sitt au pair år och åka hem. Men frågan som de har med doktororna och försäkringsbolaget nu är om hon ska göra operationen här och sen åka hem, eller åka hem i detta skicket som hon är i nu och göra operationen hemma. Och de är de sista alternativet som de lutar mot tyvärr :( Kan inte fatta att de vill skicka henne på en sån lång resa i de skicket som hon är. Så nu ber jag för henne och hoppas att hon snart blir bra!! Men läkarna säger att de kommer bli en jätte lång rehabilitering innan hon blir bra igen. Stackars Marie!! Detta är en av anledningarna till att jag inte sportar ;) Jag tycker inte om smärta och är rädd för att skada mig. paige målar mina naglor ;p
Resultatet :P Visa naglor bara mixade hon massa färger, och de blev ganska lyckat tydker jag :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback