Körkorts teori :P
Publicerat: 2013-01-18, 02:40:17


Jaha, då sitter man här igen och plugga inför körkortet :P Trodde jag skulle slippa detta nu, men icke sa nicke :P I visa stater här i Amerika måste man ha ett amerikanskt körkort för att köra lagligt. Och i maryland där jag bodde innan behövde man inget amerikanskt körkort, men här i New Jersey behöver man de. Men de gör inte mig så mycket, tycker bara de ska bli skit kul att ha ett körkort från ett annat land :) Är ganska hyped up faktiskt inför detta :P haha.. De andra au pairerna som redan har gjort de, har sagt att de är jätte lätt. Inte alls som i Sverige där man har 70 frågor eller något och man får bara ha 8 fel, om jag inte minns fel :P Och om man sen kuggar, så tar de veckor innan man får en ny tid. Här får man 50 frågor och man får ha 10 fel, och kuggar man, får man en ny tid en vecka efter :P Ganska chill!! Plus att det bara är teorin som jag behöver göra, kör delen behövs inte göras :) GUTT!!  
 
Så just nu sitter jag och plugga in alla frågorna och samtidigt planerar helgen med Julie på facebook :) Jag jobbar lördag morgon, så de blir ingen utgång för min del på fredag. Vilket känns lite tråkigt, eftersom Julie, Simone och Steffie ska till mitt älskade TENJUNE!!! Så de missar jag :P Men min kropp mår nog bra med lite vila ;) Men sen på lördag ska vi på brunch på pranna vid 4 tiden tror jag och sen får vi se var vi hamnar. Jag vet att där är en hemma fest i Queens på lördag, men får se om vi pallar oss dit eller de blir lite clubbar inne i NYC :) 
 
Jag va föresten hos doktorn idag. Min ena värdpappa har tjatat på mig att jag måste gå dit och kolla upp min hosta och varför jag alltid är förkyld. Så jag fick ju snällt lyssna på honom och så palla jag mig dit :P Men hon trodde att hostan berodde på min astma och tyckte jag skulle fortsätta ta mina astmasprayer, eftersom de har blivit bättre när jag började ta dom. Och om de blev sämre igen, så skulle jag höra av mig. Fick även lite annat skit som  hon tryckte jag skulle trycka i mig :P Så får väl lyssna på henne och hoppas att de blir bättre :) 
Så här ser de ut att plugga körkortsteori i amerika :P
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback