uppdateringar från helgen :P
Publicerat: 2013-02-19, 05:09:42


Jaha, då va jag tillbaka från min mini semester i Albany :P Eller de va ju egentligen skola, men jag tycker inte riktigt man kan kalla de skola och klasser. Okej, jag måste börja från början. 
 
När jag och Elize hoppar på bussen lyckas vi få en äldre gubbe bakom oss, som sitter och stönar och är lite små äcklig. Och så hörde han att vi pratade svenska och han frågade var vi va ifrån. Och sen va de kört!! Han snacka med oss i över 1 timme, och vi sa inte mycket. han satt och skröt om vilka kändisar han kände, att han skulle släppa massa filmer och bara bara skit helt enkelt :P Han såg inte mycket ut, så vi trodde inte riktigt på honom. Och sen i slutet sa han till oss att han tyckte de hade varit mycket kul att prata med oss och få massa goda skratt. Och så berättade han att han hade förlorat hela sin familj och att han hade varit väldigt ledsen över detta. Och så börjar gubben gråta!!! Va fan ska man göra nu liksom :P De är ju inte mycket att säga. Efter en stund så ringde hans telefon, och vi drog snabbt upp våra telefoner för att trycka i lurarna och slippa lyssna på gubben :P 
 
När vi kommer till hotellet som vi ska bo på, så delade jag och Elize på ett dubbel rum, GUTT säger jag!!! Vi hade vars en stor dubbel säng. Och saken va att de hade sagt till oss innan att vi inte skulle ta med oss så mycket saker, för där va inte så mycket plats på rummen. Så lite förvånade blev vi ju :P 
 
På lördagen hade vi klasserna fotografi, au pair adventure, historia om Albany. Foto klassen va skit kul!! Vi hade med våra egna kameror och så visade hon massa enkla inställningar man kunde göra för att få de att se mycket bättre ut. Så nu kan jag säga att jag har lärt mig ganska mycket om min kamera, vilket är svin bra :)) De andra 2 klasserna va också kul. Efter middagen så hade vi 2 små klasser allihopa tillsammans. Vi va ca 75 stycken där. Första klassen va en teater pjäs som vi alla skulle va med i. Jag va en stol :p De va SVIN KUL!!! Efter de kom det dit en salsa lärare och lärde oss att dansa salsa. Också svin kul :)) Men de va ganska svårt, jag dansade med Elize och de va jag som skulle föra. Och jag har väl inte den bästa takt känslan :P Så vi dansade lite bugg i mellan åt och sen lite salsa, men de blev en bra mix :p haha.. 
 
Vi träffade även 2 andra svenska tjejer som vi hängde lite med, trevligt :D Sofie och Evelina, Sofie kom från helsinborg så de va sååååå skönt att höra skånska!!! Och så visade de sig att Evelina bara bor en liten bit ifrån oss och att hon umgås mycket med en av de tjejerna i vår grupp. Världen är allt bra liten ibland :P
 
Söndag hade vi för amerikansk teckenspråk och sen amerikanska helgdagar. Väldigt chill va de!! Hela helgen har varit så chill och inte alls ansträngande. De va mycket roligare än vad jag trodde de skulle bli!! Lärarna va hur sköna som helst och de har varit ganska gutt att få credits för detta, de är inte mycket jag har gjort :P Inget anstängande i alla fall :P 
 
Sen på vägen hem skulle vi ta en buss som skulle gå halv 3, och då skulle vi få vänta på buss stationen i 1,5 timme för att sen ta bussen. För att vi tog en shuttle från hotellet som bara gick denna tiden. Men tur hade vi och vi kunde hoppa på en buss som gick 1,15 timme tidigare, GUTTTTT!!!! 
 
Och jag måste bara nämna maten som vi hade. De va sviiiiiin god mat!!! till frukost va den liten mini buffé och sen till lunch och middag va de alltid gott och vi fick alltid efterrätt :) MUMA!! En kväll hade vi en biff gryta med svamp och någon sås, de va nog en av de godaste såserna som jag har ätit här!! Svina gott :)
 
Sen igår när jag kom tillbaka från Albany så möte jag upp Julie och emilia som hade varit i Boston över helgen. De va meningen att vi skulle gå ut och vi stod utanför bounce för att gå in. men de va en sån jäkla lång kö och de SVIN KALLT!! De va över 8 minus och en jäkla vind, där stod vi i kläningar och högklackat. Men vi bestämde oss faktiskt för att sticka hem till mig och kolla på sex and the city istället. Mycket mysigare!! :))
Vårt fina hotell rum :)
En bild vi tog på fotolektionen :)
Elize när jag testar inställningarna på kameran :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback