Slöedag :P
Publicerat: 2013-02-09, 03:10:21


Idag har det varit en riktig slöedag!! Jag började med att klockan ringde 4:45 för att köra familjen till flygplatsen. Va ganska trött, men de va bara till att palla sig upp :P När jag kom hem tänkte jag sova ett par timmar, men Oliver la och kollade på tv när jag kom hem. Och så kunde jag inte somna om. Så vi stanna uppe, vi tog våra täcke och gick ner till soffan och kollade på en film. Sen gjorde jag riktiga amerikanska pannkakor till oss med choklad bitar i och masssssa sirap, MUMS!!! :) Sen körde vi på ännu en shoppingtur :P Oliver skulle köpa en kavaj och skjorta till studenten, som han inte hittade igår. Så vi körde tidigt så vi skulle hinna innan snöstormen Nemo. Han hittade en Tommy Hilfiger kavaj för 109 dollar, ca 700 kr :P ganska lagom för en märkes kavaj!! Han hittade även en fluga, servett och en Ralph Lauren skjorta. När vi körde på morgonen började de snöa lite, men när vi kom ut från shopping centert så hade de börjat regna. Vi beställde vars en pizza från Pizza Hut med oss hem och sen har vi legat i soffan hela dagen/kvällen :P Just nu sitter vi och laddar upp inför imorgon, med att kolla på en hockey match. Man kan väl säga att vi har en liten NHL förfest ;) hihi.. 
 
Oliver har varit lite sjuk idag också. Han har varit förkyld och bara känt sig hängig :( Så snäll syster som jag är, gjorde jag ett bad till honom :) Som han faktiskt kände sig lite bättre efter!! 
 
På tal om snöstormen Nemo, jag ska kanske inte säga så mycket än eftersom stormen kanske kommer inatt. Men kallar de detta storm så känns de lite tramsigt :P Om det hade varit så här i Sverige så hade allt fungerat som vanligt. Folk hade gått till jobbet, barnen i skolan, folk hade kört bil som vanligt. men här stannar folk hemma från jobbet och skolorna slutade 3 timmar tidigare idag. De är rena kaoset på vägarna!! Visst de har kommit massa snö, men de är INGENTING jämfört med en Svensk snöstorm. Tror att amerikanarna hade behövt komma och upplava en rikig vinter och snöstom i Sverige innan de kan kalla detta snöstorm :P Men som sagt, de kommer kanske inatt. Men de lär jag berätta imorgon för er då!!  
Morgon mys i soffan :)
Oliver tar ett bad :P
Huset i "snöstormen" :P
Snö
Jag va ute för att fota huset och när jag är ca 1 meter från dörren så trillar all snö ner från taket rakt ner framför dörren. Så nu ligger där en stor hög snö utanför dörren :P Läskigt att jag va så nära att få de i huvudet :/ 
 



Kommentarer
Postat av: Jojje

Va mysigt ni har det och vilka fina snöbilder :) rolig bild på Oliver i badkaret :P hihi

Svar: Vi har de jätte mysigt!! Haha, visst ser han rolig ut :P <3
None None

2013-02-09, 09:23:26
Postat av: Mormor och Morfar

Hej ungar! Vintervädret kanske inte verkar så farligt, men vad jag hört på tv från tidigare snöväder i USA så verkar dom vara lika oförberädda
varje gång med trafikproblem som följd.
Man ska nog inte nonchalera myndigheternas varningar.Hoppas hockeymatchen blir en ny bra upplevelse. Jättekramar från oss i Sjöbo

Svar: Nä, de är väl de som är problemet att de inte är förberedda!! Men de blev inte mycket av snöovädret heller :) Hockeyn va riktigt kul och en häftig upplevelse :)) KRAMAR
None None

2013-02-09, 19:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback