Phantom of the opera
Publicerat: 2013-02-13, 01:54:14


igår kom vi inte hem förren efter 12 någon gång, så jag va för trött för att blogga då :p så ni får ett inlägg idag istället :) Igår tog vi de lugnt på morgonen sen tog vi tåget runt 11 tiden för att först lämna Morgan till en tjej på en av mina värdpappors jobb. Hon ska passa Morgan nu denna veckan och sen ska jag hämta uupp henne på måndag igen. De känns lite ensamt i huset här nu när varken Oliver eller Morgan är här :( Efter vi hade lämnat av Morgan så stack vi till museum of natural history. Vi trodde de skulle va gratis men de va de inte, och när vi väl va där så ville vi gå in. De regnade också denna dagen, så vi ville hitta på så mycket inomhus som möjligt :P Men detta museumet va ingen störr hit tyvärr :( Sen gick vi till Central park och kolla på John Lennons minnes märke. Vi tog subwayn ner till Time Square och så han fick även se detta stora landmärke :P Måste säga att Time Square är ganska mäktigt när de är mörkt och alla ljus är på. I love it!!! Vi gick runt där lite och bara njöt :) Vi gick även in på ett museum som man tyvärr inte fick ta bilder på :( De va ett Harry potter museum :)) Med bara massa saker från Harry Potter filmerna!! Både Oliver och jag är stora Harry Potter fans, så vi blev lite starstruck :D Sen köpte vi även de godis bönorna som de äter i filmerna, Som kan smaka allt möjligt, äevn äckliga saker. Smakerna på de olika färgerna på bönerna stod på baksidan. Och Oliver fick en som smakade som ruttet ägg :P hahahah.. fy fan vad jag skrattade, och han luktade riktigt ruttet ägg också :p haha.. Sen stack vi in för att äta middag på de berömda Bubba gump :)) En väldigt rolig och bra restaurang som ligger precis på Time Square. Vi åt en sån jäkla god förrätt, jag bara älskar hush puppys. De är typ friterade majskorn eller något sånt :P De är så jäkla gott, och detta va shrimp hush puppys. Så de va asså både majs och räkor, MUMS!!! :))) 
 
Sen va de dags för oss att gå och kolla på Phantom of the opera :) Hade sett framemot denna länge. Men jag blev faktiskt lite besviken!! Trodde de skulle vara lite mer pappigt. Början och slutet va jätte bra, men i mitten blev man lite uttråkad faktiskt :( Oliver ville nästan gå i mitten :P 
 
Förresten så fick Oliver en liten stalker igår på tåget :P När vi stod och väntade på vårt tåg i Newark, så stod där en kille och kollade på honom hela tiden :P Sen när vi gick på tåget följde han efter oss och satte sig bakom Oliver. och Oliver sa när han kollade i fönstert så såzg han hur han satt och kollade på honom hela tiden :P Lite små läskigt. Men väl på penn station så skakade vi av oss honom :)
 
Och vid 2 tiden idag, så körde jag till flygplatsen för att lämna av Oliver :( Vi gick in och allting gick jätte bra, se va de bara den tråkiga biten kvar. Och när jag gick så började jag faktiskt att gråta :(( Sen satt jag i bilen på väg hem och bara böla :P haha.. Fast de bara är 3 månader tills jag får se honom igen, så har vi haft de såååå jäkla bra denna veckan :) Tack för att du kom Oliver :)) <3 
Oliver och en blåval :P
Jag på Bubba Gump restaurangen :)
Förrätten, sååååå jäkla gott!!
Jag utanför Phantom of the Opera :)
Inne på teatern



Kommentarer
Postat av: Elin

Åh Bubba Gump! Förrätten ser svingod ut!! Varför har jag aldrig provat den!!? :D <3

Svar: Den va svin god också!! Den tar vi nästa gång vi är här Elle :)) <3
None None

2013-02-13, 07:59:21
URL: http://distinguish.blogg.se
Postat av: Mormor och Morfar

Hej Samantha! Har fått ett sms från mamma att Olivers hemresa hade gått bra.Det måste kännas spännande att få guida sin bror i New York.Även om inte fantomen var vad ni hoppats så måste det vara en upplevelse att se den på Brodway, det är nog bara ett fåtal svenskar som gjort. Vad det gäller museet så är det vad man är intresserad av.JÄTTEKRAMAR från mormor och morfar

Svar: Jaa, de va verkligen kul att få visa honom runt :)) Kramar <3
None None

2013-02-13, 18:36:32
Postat av: Jojje

Jag vill också se alla Harry Potter sakerna :)

Svar: De kan vi göra igen när du kommer Jojje :)
None None

2013-02-22, 13:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback