New York sightseeing :)
Publicerat: 2013-02-11, 03:53:21


Denna dagen har vi ägnat helt till New York City :)) Fick visa min bror denna underbara staden!! Vi började med att äta frukost på dinnern nere i South Orange. De blev en bagel och en fruktsallad för min del :) Sen vid 10 tiden tog vi tåget in till New York. Vi började med att gå förbi Macys, som är en av världens störrsta varuhus. De är verkligen helt enormt stort!! Sen stack vi direkt bort till Empire state building :) Vi hade bestämt innan att vi skulle upp där och kolla utsikten. Och jag kan bara säga, vilken sjuk jäkla utsikt!! De kan jag verkligen rekomendera om ni ska till NY :)
 
Sen tog vi en taxi ner till Ground zero. Här har jag aldrig heller varit. De kändes faktiskt lite små tråkigt att gå där och se alla namnen och veta vad som har hänt där. Efter vi hade varit där gick vi in i en presentbutik och fick se en liten film, med människo som hade varit med och blivit drabbade. Då kan jag säga att tårarna va inte lånt borta!! Vi tog sen en liten lunch på Burger king och ett litet break. Vi planerade vår fortsatta resa. Vi begav oss ner till Wall street, som jag inte heller varit på innan. Vi fick se New York stock exchange, och wall street tjuren :P
 
Sen begav vi oss ner till Staten Island färjan, för att kolla på frihets gudinnan, och man får även en fin bild av New York skyline, som jag bara älskar!! :)) Sen blev vi lite trötta, så vi tog tåget hem vid 4 tiden. Men när vi kom hem begav vi oss på ännu en liten shopping tur :P Oliver köpte ännu ett par skor och jag hittade ännu en väska från Steve madden till min samling :D LYCKA!!! Och nu sitter vi här och kollar på Kalle och choklad fabriken på tv :P 
Utsikt från Empire state buliding :)
Jag på Empire :)
Jag och Oliver :)
New York
Nya World trade Center Ground zero
Alla namnen :(
New York stock exchange, Wall street
Wall street tjuren :P
New York Skyline :)



Kommentarer
Postat av: yvonne

Hejsan Samantha och Oliver - tänk va kul ni kan ha tillsammans och så mycket du kan visa Oliver. En liten undring bara om den gulliga lilla hunden, är han hemma när värdfamiljen åker bort och är han då ditt ansvar eller passar någon annan honom. Jag tänker om den lille plutten behöver kissa och ingen är hemma. Fast han lämnas kanske inte så många timmar i taget.
Ha kul och många kramar
Vonne

Svar: Jag passade Morgan de 3 första dagarna, och vi lämnade inte henne själv alldeles för länge. Sen i Måndags så åkte vi in till NY för att lämna av henne till En på Howies jobb. Så nu är hon inte mitt ansvar :P Kramar
None None

2013-02-11, 09:17:39
Postat av: Anonym

Mina fina barn. Vad mysigt ni har. Kram

Svar: Vi hade de jätte mysigt!! :) <3
None None

2013-02-11, 20:29:59
Postat av: Jojje

Ahh va jag längtar efter att få se allt i New York!! :) hihi

Svar: Och jag längtar efter dig och att få visa dig New York!! :)) <3
None None

2013-02-15, 13:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback