Heldag med Johanna och Stefan i City :))
Publicerat: 2013-04-11, 04:28:00


Så då kommer äntligen de efterlängtade blogg inlägget om dagen som fick 6 byggnader av 5, av Jojje!! :) Jag kom in till city och möte upp dom vid 10 tiden. Vi gick direkt och åt frukost på någon diner. Vi hade planerat denna dagen att ta den berömda Sex and the city buss turen, och så blev de också :) De blev lite stressigt med biljetterna, men vi fick tag i dom i sista sekund!! Phuuuu :)) Bussturen va riktigt jäkla bra, och vi fick se massa saker. Det va extra kul att man kände igen sig :) De visade även små klipp från serien och filmerna, så vi visste vad hon snackade om :P Ett av mina favorit ställe va när vi va på restaurangen Buddakan, där de hade middagen kvällen innan Carries och Bigs bröllop. De kändes riktigt häftigt att gå in där och man kände nästan att man va en del av filmen. Och en annan favorit va när vi stannade till på baren Onieal's "scout", det va baren som Steve och Aiden jobbade på i serien. Där fick vi gå in och dricka varsen klassisk cosmopolitan :) Precis som i serien!! Vi tog även ett stop vid Carries trappa och sen gick vi även till huset från vänner. Det ingick även i turen att vi stannade vid Magnolia Bakery, och där fick vi även varsen mumsig cupcake :))) 
 
Efter bussturen så stack vi på lite egen sightseeing och vi stannade även till i souvenir butiken. Där de hade massa saker man kunde köpa med Sex and the citys logga på. Jag hittade en cocktail glas, där de stod Samantha på och Sex and the city under :P Tyckte de va helt perfekt till mig!! Vill här lägga till att en av tjejerna i Serien heter Samantha, det är därför för er som inte vet :P och de blev lite shopping längs 5th Ave. Och sen blev de en korv och en creps vid Central park. MUMA!! Vi va sen ganska trötta, så vi stack till deras hotell rum och bara chillade lite. Vi kollade igenom alla bilder från dagen. Vilket va ganska många :P Framåt kvällen bestämde vi oss för att äta middag på Red Lobster, som va svin gott som alltid :) 
 
En riktigt händelserik och perfekt dag!! Vi hade även helt perfekt väder, de va runt 19 grader och solsken hela dagen, helt underbart :))
Frukost :)
Jag och Jojje på subwayn Johanna och jag utanför Buddakan :)
Insidan av Buddakan, vid detta långbordet hade de middagen innan bröllopet :) På baren Onieal's "scout", med vars en cosmopolitan i handen :P
Och Stefan med en Öl :)
Alla 3 på baren "Scout" :)
Jag och Jojje på lejonet, vilket jäkla problem vi hade när Johanna skulle gå ner :P haha, så jäkla roligt de va!! Inne på the public library, där big och Carrie skulle gifta sig :)
Mitt cocktail glas med Samatha på, som inte synd så bra :P
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback