Artsfest
Publicerat: 2012-09-17, 04:02:29


Det har varit en lugn dag här i Maryland :P Tog en lång sovmorgon och kollade på den gammla hedeliga filmen Pretty Woman som gick på tv idag :) Fast man har sett den filmen ca 200 gånger, så är den ändå lika bra :) Sen tog jag mig i kragen och gick och tog en dusch och fixade till mig lite. Igår och idag har det varit Artsfest här i den lilla byn som jag bor. Och de höll till i Ann-Marie garden som ligger ca 50 meter från mitt hus. Ganska gutt att slippa de långa bilköerna :P Så Ada kom hit och parkerade sin bil och så promenixa vi dit ;) Alla möjliga konstnärer, folk som gjorde smycke, kläder och allt möjligt var där, det var för folk som skapar sina egna saker. Kul att de hände något här i den lilla byn :P Sen stack jag och Ada över bron för att byta en sak som Ada hade köpt igår men som hade blivit fel. Hon sms:ade mig igår och skrev "You and your perfect english have to come and help me" haha.. Så där hör ni ;) NOT, den är verkligen inte perfekt, men de känns rätt skönt att höra :) Man växer ett par centimeter när man får komplimanger, inte för att jag behöver bli längre men ändå ;) haha..
 
Så nu sitter jag här och bara chillar och kollar på lite filmer och lyssnar på musik, de är glädje de ;) Och ännu en helg är över, de springer verkligen iväg!! Men nu ser jag såååå framemot nästa helg, som kommer bjuda på så mycket roligt :)
 
Skulle ju egentligen in till Washington igår och fira Mexikos självständighetsdag. Men tyvärr blev det inte så :( Viri som vi skulle åka dit med var tvungen att följa med sin värdfamilj på en liten affärsresa, så de blev inte. Men jag och Ada stack till Chipotle och åt lite Mexikans mat. Men det var sådär. Efter detta året får jag väl spara ihop lite pengar och bege mig på en liten resa till Ada och Mexico, för att testa den riktiga maten ;) Ann-Marie garden - Artsfest
Lite olika konststånd och början på matstånden - så klart, mina favoriter ;) 



Kommentarer
Postat av: Mormor och Morfar

Det är nästan som Sjöbo marknad i miniformat, och det gillar ju du. Det är en liten kompensation för
för att du missade marknaden i sommar här hemma.

Svar: Ja, de kan man väl säga :) Men Sjöbo marknad är 1000 gånger bättre ;) Men nu har jag i alla fall varit på marknad :)
None None

2012-09-17, 09:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback