Konstrunda och halloween ;)
Publicerat: 2012-10-29, 02:22:47


Började min morgon ganska tidigt igår för att gå på vår andra klass inne i Washington DC. Denna gången skulle vi möta upp våra lärare på National gallery of art, för att kolla på konst. Trodde de skulle bli en ganska tråkig dag, för jag är inte så jätte intreserad av konst. Men de var faktiskt ganska kul!! Det var första gången som jag satte min fot i ett konstmuseum. Jag gillar inte de här klassiska tavlorna som de typ bara är ett hus på eller något och så kostar de flera miljoner, eller de tavlorna som de bara är en svart prick på och de kostar skjortan. Men de hade faktiskt en del modern konst om man kan kalla de så, en del saker som var mycket intresanta att gå och kolla på :) Vi var på 3 olika konstmuseum, och alla tavlor de visade hade någon kopling till New York eller konstnären hade kopling dit. Men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att åka in där igen och gå och kolla lite i min egen ro :) 
 
Sen tog jag och Ada metron tillbaka till Branch Ave, där vi hade parkerat bilen och så fick vi byta om tilll våra halloween dräkter i bilen :P En liten utmaning kan jag säga ;) haha.. Sen möte vi upp gänget där!! så vid 6 tiden var vi inne i Washington igen för att möta halloween vimlet. De var väl inte så mycket folk som var ute då, inte jämfört med senare på kvällen :P De var så kul för typ alla var utklädda och där var inte många som såg likadana ut. Så vi började på en bar Buffolo Billairds. Vi hade köpt en biljett för 10 dollar innan vi åkte dit på internet och i den ingick inträdde till typ 10 olika barer i Washington och så fick vi riktigt billiga priser på drickan. Typ en öl för 2 dollar (14 kr) en jellyshot för 1 dollar (7kr) så de var riktigt bra priser :) Ganska farligt egentligen ;) haha.. Men de var väldigt lungt för min del!! Sen vandrade vi vidare till en annan bar och dansade av oss lite :P Och så gick vi vidare runt så, riktigt kul var de att gå runt till olika barer!! Till slut hamnade vi på en nattklubb MIA, med massa dans och riktigt bra musik spelade dom. Hela klubben såg ganska så exklusiv ut och de hade dansare lite här och var och deras servitörer var målade lite läskigt i ansiktet :P Mycket bra klubb!!
 
Jag fann även mig en friare denna kvällen ;) haha.. När vi gick mellan barerna så hörde jag någon ropa "Snow white!!" Och så kollade jag på andra sidan gatan och såg en kille stå i en superman dräkt. Så skriker han igen och pekar på mig " Snow white, I love you!!" Och jag skriker tillbaka "And I love you!!" Och han "Do you want to marry me?!" Och jag "Of course I will!!" och han "Lets go to Vegas and get married!!" Och jag "yeah, lets go now!!" hahah.. hoppas ni fattar ;P Men de var ganska kul faktiskt, men de blev inte mer efter de :P Så jag fann mig ingen prins men jag fann en super hjälte ;) 
 
Vid halv 1 kastade jag och Ada in våra handukar och begav oss hemåt. De var en lång dag för oss inne i Washington och vi var så trötta. Men eftersom vi måste ta metro hem och byta mellan olika och sen köra ca en timme hem, så var jag inte i säng förren vid 3.30. Men skit kul hade jag och de var den bästa kvällen på länge!! Men helt sjuk vad halloweenen är stor här, helt sinnes!! Hela Washington var full med halloween klädda och alla var så glada och på festhumör. Det jag mest älskar med Amerikanare är att de kan komma fram till en och säga om de tycker man ser bra ut eller om man har en fin tröja, inte som oss Svenskar som kollar på varandra med lite avund om de är något någon annan har som är fint och man vill ha de samma. Så hela stämingen var så jäkla bra!! Så nu ska jag fira halloween varje år, och jag ska lätta komma tillbaka till USA för att fira halloween :)
 
Ett av konstverken, detta gillade jag verkligen!! inuti varje stat var där massa små tvapparater som där var bilder som representerade varje stat. Ganska kul att stå och kolla på faktiskt :)
Landskaps tavla över Sierra Nervada, i Kalifornien, en riktigt fin tavla :)
Taina och Kerstin på metron :)
Hela gänget :) Ada, Gabby, Dani, Kerstin, Taina, jag och Anni :)
Snow white :)
Anni, Ada och jag :)
Asgarv eller vad :P
Fina Anni och jag :)
Kerstin, Anni, Ada och jag, finaste!! :)
Jag som försöker mig på en Marilyn Monroe pose :P
Jag träffade på min kollega Belle, från skönheten och odjuret ;)
Nattklubben MIA, Sjukt kul!!
:D
Snövit :)



Kommentarer
Postat av: Mormor och Morfar

Det var den sötaste snövit som vi någonsin sett.
Walt Disney kan slänga sig i väggen med sin version.
Många bamsekramar till snövit.

Svar: Åhh, tack snälla ni :) Kramar <3 <3
None None

2012-10-29, 08:05:25
Postat av: yvonne

Hejsan - så många fina och söta tjejer. Du var själv jättefin. Det är så roligt att höra att du och dina kompisar har så roligt. Passa på nu när du är fri och utan kille att ta hänsyn till.
Kramar
Vonne

Svar: Tack Vonne :) Jag verkligen njuter av att inte ha någon att ta hänsyn till!! Kramar <3
None None

2012-10-29, 13:05:15
Postat av: Jojje

Fan vilka härliga och underbara bilder :) älskar Marilyn Monroe bilden ;) hihi du är så söt som Snövit <3

Svar: Tack underbara jojje :) Och du är så söt som Jojje ;) hihi <3
None None

2012-10-31, 11:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback