I'm in college baby!! ;)
Publicerat: 2012-10-16, 04:19:08


Igår gick jag min första skoldag på college, kanske kan man nu kalla mig för en riktig amerikan ;) vår lektion började kl 10 och den är utanför Washington i Virginia, så de betyder att vi fick gå upp i ottan :( extra jobbig va ju de eftersom jag vaknade upp samma morgon med feber, halsont, huvudvärk och få sov timmar :/ men de fanns inget att göra, jag fick ändå släppa mig upp! Jag hamnade sidan om en tjej som jag inte hann prata med innan lektionen började, men efter vi hade presenterat oss för hela klassen visade sig att även hon var från Sverige :p så vi är 6 tjejer totalt i denna kursen som är från Sverige :) så många svenskar har jag Inte mött på nästan 6 månader ;p haha.. Men så klart fick jag en ganska kass lärare :/ allting va väldig intressant, men hon pratade svin snabbt så man hann inte riktigt med att tänka på vad de var hon sa :p och så va de massssssa årtal och hon ville att vi skulle anteckna allt, men de hann vi ju knappt med. Men jag lärde mig massa nytt!! Igår pratade vi historia, om hur New York blev New York och vem som bodde där först och hur Manhattan blev uppbyggt. Visste ni att New York först hette New Amsterdam? :p eftersom att det var holländarna som tog över Manhattan efter indianerna, så nu kanske ni lärde er något nytt ;p

så nästa lektion ska vi spendera på museum i Washington och den sista ska vi göra ett arbete på över 4 sidor och ska vi hålla en presentation på 4-5 min :/ känns väl sådär, men de ska väl även jag klara :p Så nu har jag även varit i staten Virginia, så under min au pair tid ha ja varit i 7 olika delstater :)

Nu ska jag bara ligga i sängen, slappa och kolla tv, febern är äntligen borta :) men har svina ont i halsen och huvudet, inte ens en pilla hjälper mot de :(

Good night all my loved ones ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback