Det häftigaste jag har gjort i mitt liv!!
Publicerat: 2012-10-22, 16:28:09


Jag kan verkligen inte komma över känslan efter mitt fällskärmshopp igår :) De var så jäkla häftigt, The best feeling in the world!! 
 
Dagen började med att jag möte upp kerstin utanför Starbucks vid 9 tiden, och sen började vår lilla roadtrip till Delaware :) De tog ca 2,5 timme innan vi var framme och vi hade ganska många tankar i våra huvud ;) Vi checkade in och vi fick läsa igenom en del papper som vi var tvugna att skriva på. Jag kan erkänna och säga att jag blev lite nervös när de ett antal gånger stod i papperna att detta kunde leda till allvarliga skador eller till och med att jag kunde DÖ!! Hur läskigt var inte de att läsa, då slog mitt hjärta några extra slag kan jag säga :P Sen fick vi vänta ett tag, så vi stod och kollade på när de packade fallskärmarna, vilket jäkla jobb!!
Sen fick vi äntligen träffa vår instruktör och få på våra dräkter. Jag trodde vi först skulle gå värsta kursen, men icke :P Vår instruktör gick igenom allt lite snabbt och jag såg ungefär ut som en frågetecken när han var klar ;) haha.. Men vi gick igenom de några gånger, så de va lugnt. 
 
Sen var de dags!!! Vi satte oss på planet och de tog ca 20 min för oss att komma upp på mer än 4000 meters höjd :P Först hoppade några erfarna hoppare och Kerstin hoppade precis innan mig :P Och inte förren folket började hoppa ut så blev jag nervös. Jag var lugn som en filbunke innan ;) Och när jag stod precis på kanten och jag hörde min intruktör säga, Let's do this!! Då var jag ganska rädd :P Men väl ute och efter några sekuder var de bara en sån jäkla härlig känsla!! Det var ganska svårt att andas där uppe, och min instruktör sa till mig massa gånger innan vi åkte upp "don't forget to breathe!!" Och nu förstod jag varför han sa de så många gånger. Vi hade fritt fall i ca 30 sekunder, och jag trodde att de skulle vara de längsta i mitt liv :P Men hela hoppet och allt gick såååå snabbt, alldeles för snabbt tyvärr :( 
 
Väl nere efter landningen så vara jag bara såååå jäkla glad att jag faktiskt gjorde det :) Jag kan verkligen rekomendera er alla att göra det, för det är verkligen en häftig och annorlunda känsla!! :)
 
The best feeling ever!!! ;)
Jag och Kerstin innan hoppet :) 
Skrikande kerstin precis innan hon ska hoppa ut :P hahah..  
Kerstin på väg ner :P
Jag är redo för att hoppa ut :P
WAAAAAHHHHHAAAAA!!
Rädd eller vad?! :P
Yaaayy, nu börjar jag njuta av de hela ;) haha..
Fin utsikt :)
Landningen
Min instruktör John och jag, överlycklig att jag faktiskt gjorde de!! :)
  



Kommentarer
Postat av: Renee

Du är bäst<3

Svar: DU är bäst!!! :) <3
None None

2012-10-22, 18:28:43
Postat av: Mormor och Morfar

Det måste vara en fantastisk upplevelse, vi håller med mamma du är bäst. Många kramar ha det bra.









Svar: Det var de verkligen!! tack, de värmer verkligen :) <3
None None

2012-10-22, 18:59:29
Postat av: yvonne

Hejsn tjejen!

Jag kan tänka mig att det är en underbar känsla att sväva iväg så där - samtidigt mycket killigt i magen. På bilderna när du åker iväg från flygplanet skulle man tro att det är kronprinsessan Victoria som flyger iväg. Det är inte klokt så lik henne du är på vissa bilder. Du kan kanske säga till de som inte känner dig att du av kunglig börd from Sweden.
Kramar
Vonne

Svar: Det var en helt underbar känsla!! tack så mycket, jag ska nog börja låtsas att jag är Victoria ;)
None None

2012-10-23, 22:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback