Thanksgiving :)
Publicerat: 2012-11-24, 00:25:53


Igår var det thanksgiving här i staterna, och de firade jag hos en av mina värdpappors syster på Long Island i New York :) Det var mycket trevligt!! Vi körde redan kl 9 på morgonen för att missa den värsta trafiken. De gick smidigt på vägen dit och de tog ca en timme :) Först stack vi till värdpappa 1s mamma och hängde där lite. Vi kollade på den kända Macy's Thanksgiving parade, så stor de va!! Riktigt kul att sitta och kolla på, den varade typ 3 eller 4 timmar :P Så stor va den. Vid 1 tiden körde vi till systern. Hon bodde på en lite mindre gård, så hon hade hästar och höns :P Jag fick till och med ta mig en liten ridtur på en av hennes hästa :) Så jäkla kul de va!! Måste börja rida när jag kommer hem :) Sen försökte systern även lära oss att kasta laso :P haha, de gick mindre bra :P Sen blev de en STOR thanksgiving middag med kalkon, sötpotatis paj, gravy, potatisgratäng, grönsaker, stuffing och massa annat som jag inte kan komma på :P Det var gott, men jag föredrar svenska middagar typ som mårtengås eller julbord :) Men det var en rolig upplevelse!! Sen hade vi efterrätt, äppelpaj, chokladkaka och pumpa paj :) De var första gången jag smakade pumpa paj, det var mumsigt :)
 
Vi körde hem vid 8 tiden och trafiken var hemsk!! Det tog oss över 2 timmar att komma hem :( Så segt!! 
Morgan och en av hönorna :P Hästar :D
kalkonen :P
MAT :P
Pumpapaj :)
Jag, redo att äta :P 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback