Social security number :@
Publicerat: 2012-11-30, 17:26:32


Som ni vet har jag haft ett rent helvete med mitt social security number, och jag har varit så jäkla trött på att klöda med den skiten. jag ska dra hela historien lite kort, så kanske ni blir lika irriterade som jag :P 
 
Vi börjar i juni, den 22 juni körde jag till social security kontoret för första gången. Jag hade alla mina papper med mig. Men allting gick bra, hon hade lite problem med mitt namn för att få plats med hela namnet Ida Samantha Josefin på en rad. Mitt namn var helt enkelt för långt. Men hon fixade det och det var inga andra problem. Hon sa att de kunde ta upp till 4 veckor innan jag fick mitt kort. Så jag började vänta och efter 2 veckor fick jag en bekräftelse att de hade tagit emot mina papper och att de skulle skicka det så snart som möjligt till mig. Och där fanns även ett referens nummer om något skulle gå fel. Så jag väntade, väntade och väntade.Efter över en månad så ringde jag första gången tillbaka. Och de kunde inte hitta mig i deras dator och hon sa till mig att det antagligen var på väg till mig. När över en vecka hade gått ringde jag igen och de sa samma sak till mig. Och när det sen hade gått ännu en vecka ringde jag igen och hon sa att något måste ha gått fel, så jag får nog komma in till kontoret igen :@ Eftersom jag jobbade hela dagarna, så var detta ett problem för mig, för det var svårt för mig att ta mig dit, för kontoret la ca 35 min ifrån mig. Men sen skickade jag in mina papper till Cultural Care, för de hade en tjej där som löste såna här problem dagligen. Så jag tänkte skönt nu löser de sig :) Men för ca en vecka sedan sa de till mig att jag nog fick åka till social security kontoret igen för att försöka ännu en gång. 
 
Så i måndags åkte jag dit, men som jag sa i ett tidigare inlägg, så var mitt efternamn stavat olika i alla mina papper. Så igår åkte jag till flygplatsen för att fixa ett nytt I-94 i mitt pass. Det var inte säkert jag kunde få ett nytt sånt här. och om de inte var snälla till mig på flygplatsen, så får jag köpa ett nytt och de kostar 320 dollar!! (över 2000kr!!!) Fatta vad dyrt :@ Men de gick i alla fall skit bra på flygplatsen och de var jätte snälla till mig och jag fick mitt nya I-94. Sen körde jag till Social security kontoret för att fixa numret. För det första så kom jag mitt i lunch tiden, så jag fick vänta i över 1 timme, för folk skulle ha lunch rast :( Fattar inte vad de ska ha rast för när jag behöver hjälp ;) hihi.. Men jag kom i alla fall fram efter lång tid. Hon fick alla mina papper, och hon sa de samma som den första tjejen sa att mitt namn var för långt. Sen sa jag ju att mitt riktiga namn vara bara Samantha och inte alla mina namn. Och då kollade hon på mig och sa att då måste du ju fixa dina papper. WHAT?!! Vad sa du sa du?? Då blev jag arg, och ni vet att jag är inte den som kan bli arg på andra människor, men jag blev faktiskt arg. Och så klart började jag gråta som jag altid gör :p Och jag sa att sist jag var här så sa hon till mig att fixa alla mina papper så de såg ut som de gjorde nu. Och nu säger hon till mig att jag får ändra dom igen?? Tårarna rann och jag sa att jag är så jävla trött på detta för jag började i juni och där var inte en jävel som sa till mig att mina papper var fel. Och då kollade hon på mig och frågade om jag hade varit här tidigare. Och jag berättade hela historien för henne och tog fram mina papper som jag hade fått som bekräftelse på mitt första besök. Tur jag hade dom med mig!! Så hon kollade upp detta i sin dator. Och så säger hon till mig: Att jag hade fått ett social security nummer efter mitt första besök och att hon hade det i sin dator!!! jag bara: WHAT!!!? Så hon skrev ut nummer till mig och jag fick det med mig hem :D Så nu väntar jag bara på att de ska skicka ett nytt kort till mig. Så tydligen måste något ha gått fel, första gången och de hade typ glömt att skicka ut mitt kort. Men fy faaaaaaan vad glad jag var när jag gick ut från den jävla lokalen!! :D Det bästa som har hänt på länge :) 
 
haha, historien blev inte så kort :p Men jag måste ju berätta allt så ni fattar ;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback