Mycket svenskt på två dagar :)
Publicerat: 2012-11-30, 04:38:17


Det gillas!! Igår (onsdag) var jag på en svensk lunch i maplewood för att träffa alla svenskar som bor här omkring :) Josefin kom och hämtade upp mig vid 12 och sen hämtade vi Carolin, två väldigt trevliga svenska tjejer!! Sen körde vi en tur till Target och Whole food i maplewood, för en liten mini shopping :P Vid 1 körde vi till Diner i Maplewood för att möta upp ett helt gäng svenska au pairer. Vi var nog 11 stycken och 9 av oss var svenskar :) Det hade även slunkit in en tysk och en finsk tjej. Men alla svenskar var inte där tydligen :P Jag hamnade sidan om den finska tjejen, och vi fick höra om hur de i Finland även lär sig det svenska språket i skolan. Och att de måste i princip kunna de, för deras slut tentor i skolorna när de blir äldre är på svenska :P Hur sjukt är inte de? Och i visa delar av Finland så pratar de typ bara svenska. Och att deras vägskyltar först står på Finska och sen en skylt under på Svenska, och på visa ställe är det till och med tvärt om :P Visste inte att de var så här!! Helt sjukt ju :P Det var i alla fall en väldigt trevlig dag :) Detta görs tydligen varje onsdag, så de ser jag framemot :) 
 
Och idag har jag haft en hel dag med mitt jävla social security number. Har försökt fixa så det stod rätt efternamn i alla mina papper. Berättar mer om detta imorgon, för det är en ganska lång och krånglig historia om min dag idag :P I alla fall så var jag en runda på flygplatsen för att fixa mitt I-94 papper och 5 min där ifrån så har de IKEA :D Så jag passade på att gå en runda runt och bara njutta av alla billy hyllor ;P hihi.. Jag har lite planer på att göra om lite i min lägenhet när jag kommer hem :) Så jag gick och drömde mig bort lite och hade ett litet extra öga öppet :P Och så åt jag ju så klart svenska köttbullar, åhhhh vad gott det va!!! Fick även höra att de ska ha ett svenskt julbord där nästa fredag :) Hade varit skit kul om jag hade kunnat gå på de ju!! Men de började vid 5 och då jobbar ju jag :( Men jag berättade det för min värdfamilj och de sa att vid speciella tillfälle så är de själv klart att jag kan få sluta tidigare för att gå på såna här saker :D Världens bästa eller vad?!! :) Så ska försöka samla ihop ett svenskt gäng för lite svenskt julbord nästa fredag :) Passade även på att handla lite julmust, pepparkakor, kakaobollar, skumgodis, kalles kaviar och choklad när jag vad där. Skoja om jag ska äta en rostad macka med ägg och kalles kaviar till frukost imorgon, eller vad säger jag :P Inte en macka, många mackor!!! ;) hihi..
 
Så två dagar i Svensk anda, det gillas!! :)
Älskade svenska köttbullar :) Åhh, vad jag saknar!!
Handlade lite julgotter på Ikea :) MUMA!!!
Hej då :P



Kommentarer
Postat av: Mormor och Morfar

Hej Samantha! GRATTIS på 7 månadersdagen.Tiden bara flyger iväg. Det verkar som "kydabollarna" är likadana på alla Ikea varuhus. Men vänta bara till du kommer hem och smakar på mormor och farmors köttbullar. Då kan Ikea slänga sig i väggen.
BAMSEKRAMAR från mormor och morfar.

Svar: Tack så mycket :) Jag längtar så tills jag får äta riktigt hemmagjorda köttbullar :) Kramar <3
None None

2012-11-30, 14:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback