familjen :)
Publicerat: 2012-11-21, 15:35:43


Jag tänkte skriva lite hur mina senaste dagar med mina nya familj har varit och hur dom är. Jag kan börja med att säga att jag har bara varit här 5 dagar, man jag trivs riktigt bra!! Jag älskar hela familjen och jag känner mig redan som hemma :) 
 
Helgen bestod av att bara lära känna familjen och lära mig lite av deras rutiner och regler. Lördagen hann vi inte med så mycket, jag kom runt 4 tiden på eftermiddagen. Men vi åt taco och bara snacka och umgicks lite :) På söndagen så var jag ute och cykla en runda med killen och en av mina värdpappor, de visade mig området och var deras kompisar bodde. Det var första gången som jag tog mig ut på en cykel på dessa månaderna jag har varit här :P Och jag kan säga att röven var öm på kvällen ;) Jag spelade basket och pingis med tjejen. Sen körde vi ut och åt pizza till lunch, och sen hade vi bara en lugn och trevlig dag :) 
 
Mina första jobbe dagar har vait väldigt lugna, de är inte mycket jag ska göra :P En eller två gånger tar jag upp barnen vid 6.45 och sen hoppar de på bussen vid 7.30 och sen är jag ledig till klockan 3 :) Och sen kommer de hem gör läxorna och äter ett litet snack och sen går de till någon kompis, har playdate, en aktivitet eller så har de kvälls skola en gång i veckan. Så igår kom de hem vid 3, gjorde snabbt sina läxor och sen stack de till varsen kompis. och så satt jag ensam till kl 6 :P Gutt att få betalt för detta ;) 
 
Vet inte om jag får skriva ut namn och sånt än, så jag kallar dom för killen och tjejen, så fattar ni säkert :P Barnen är jätte bra!! Killen började snacka med mig direkt och de kändes väldigt bra mellan oss :) Med tjejen tog de lite längre tid. De sa att jag får anstränga mig lite mer med henne, för hon är lite blyg och så i början. Men igår när jag hade ett litet möte med mina värdpappor, så sa de att de var väldigt förvånade hur bra hon hade tagit emot mig och att de tyckte jag hade gjort en bra jobb :) Där växte jag en meter ;) hihi.. Mina värdpappor är väldigt lättsamma och jätte trevliga och roliga. Allting känns så mycket bättre än i förra familjen. Förutom att jag saknar mina två tjejer så klart :( Men jag känner att detta kommer bli 5 riktigt roliga sista månader :)
 
Skickade förresten sms med en svensk tjej som bor en liten bit ifrån mig, jag ska antagligen träffa henne på söndag :) 



Kommentarer
Postat av: Mormor och Morfar

Hej Samantha! Det verkar att vara ett jobb med lite filmstjärneglid, men det är du värd. Kramar Mormor och Morfar

Svar: Tack, de tycker jag också :P <3
None None

2012-11-21, 16:25:13
Postat av: Renee

Bara njut snart väntar Coop hi hi.

Svar: Jag ska verkligen njuta :)
None None

2012-11-21, 20:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback