utbildning
Publicerat: 2012-05-23, 03:33:58


Har glömt och berätta hur det gick på mötet när min LCC var här i fredes. Lisa kom hit i fredes kväll och vi gick igenom 2 pappor med saker att tänka på, både för mig och för Debbie. Visa saker visste vi redan, men det var en del som var nytt och bra att veta :) Vi pratade lite om utbildningar, eftersom jag måste ta 6 credits när jag är här. Och jag kan välja vilka kurser jag vill, det finns allt mellan himmel och jord och då menar jag verkligen allt. Katie som var här innan hade tagit en kurs för att lära sig att göra glasyr och mönster på cupcakes. Den verkade väldigt rolig tycker jag, sen hade hon tagit en barnkurs. Men den hade inriktat sig mer till folk som skulle öppna dagis eller liknande, så den hade inte varit någon hit. Sen tog hon en annan kurs som också verkade rolig. Det var en engelsk kurs, men det var för olika kulturer och för folk från andra länder. Så där var ingen härifrån som gick den kursen, utan det var bara folk som kom utanför USA och hon lärde sig massor från olika kulturer. Så den rekomenderade hon. Jag har tänkt hela tiden att ta någon engelsk kurs, men det är en del som säger att det är mycket repetition och det är mycket samma som vi redan kan vi som har läst engelska så länge. Men jag får se vad det blir av mig :P Anars var de ett väldigt bra möte :)

Tänkte bara skriva lite kort om att jag har ju inte varit här så länge men jag börjar redan samla på mig massa mynt. Nu vet jag redan vad Elin och Frida tycker om detta ;P Jag är inte den som använder mynt och speciellt inte här för de har typ 20 olika sorter på mynt. Nä men de har massor och de är inte självklart att de myntet som är störst är de myntet som är värt mest. Så jag orkar helt enkelt inte stå där och rota, och ska hag  vara helt ärlig så vet jag inte hur mycket de olika mynten är värda. För de hjälpte Frida och ELin mig med sist vi var här ;P Och nu börjar min plånbok blir väldigt tung och jag behöver göra mig av med dessa :P Och så idag hittade jag i mataffären en automat som man kan mata in sina mynt och så blir de sedlar :D Detta är ju idealet för mig, för jag pallar helt enkelt inte använda dom :) Så HAHA Elin och Frida!!! ;)

Vill avsluta med att gratulera min bästa och älskade Fritte "räkan" till att du klarade de stora frisörprovet!! Du är bäst lil sis :) <3
Fina Frida och mamma :) Jag letade egentligen efter bilden när vi drack te och kollade på kickboxning i thailand, men jag hade inte den på datorn :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback