Svenska
Publicerat: 2012-05-31, 18:30:19


Igår kväll när tjejerna tog sitt bad/dusch, så sitter jag sidan om Karissa när hon badar och jag tänkte att jag kunde lära henne att räkna på svenska. Så jag frågade henne om hon ville, och de ville hon gärna. Så jag sa one-ett two-två och three-tre och hon upprepade efter mig. Så vi övad några gånger och hon kom ihåg ett och tre, men två var lite svårare. Sen när vi var klara gick vi ner till Debbie som precis hade kommit hem. Och jag sa till Karissa om hon ville visa Debbie vad hon hade lärt sig idag. Jag höll upp ett finger och hon sa ett, två och tre. Och jag blev så stolt över min lilla tjej :) Och Debbie tyckte det var väldigt roligt. Sen ville Ariel också lära sig. Och sen fråga de om alla möjliga ord. Debbie ville att jag skulle lära henne snälla, tack och såna ord. Så de gjorde jag. Så sen vid matbordet när de skulle be om mer dricka, så sa de snälla istället för please :P De var så söta!!

Jag vill avsluta med att säga grattis på födelsedagen till faster Gitte :) Hoppas du får en underbar dag!!



Kommentarer
Postat av: Gitte Göransson

Tack, kära Samantha. Hade en underbar dag :)

Roligt att hör Klarissa räkna på skånska, en mycket kär liten tjej.

Ha det så bra

kram faster Gitte

2012-06-02, 08:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback