Skoldag 1
Publicerat: 2012-05-02, 03:39:25


Började första skoldagen 8.15, det har varit en väldigt lång dag. Slutade inte sista lektionen förren 18.30 :( jag och Eva var i samma klass. Vi hamnade vid samma bord som 4 tjejer från Colombia och en tjej från Frankrike. Alla var väldigt trevliga :) Vår lärare Kathy, var bäst! Vi fick en bok på typ 160 sidor, men vi kollade inte mycket i boken. Utan vi pratade om allt annat :) Hon berättade om tips i New York, och massa annat som var mycket roligare att lyssna på. Så de hela har varit mycket roligare än jag trodde de skulle va :)
Vi fick också reda på att maten vi ska äta här skulle dom göra lite varierad och från olika kulturer, och inte bara amerikanskt. Men vad tror ni att vi har ätit idag?! Jo, hamburgare och pommes till lunch :P Men gott va de iallafall :)

Sista timmen gjorde vi lite arts and crafts. Vi fick i uppdrag att göra något som representerade oss eller något från vårt hemland. Så jag gjorde en midsommarstång. Alla tyckte de var jätte kul när jag berättade att vi klädde en stång med kvistar och blommer och sedan dansade runt den :P
När vi gjorde våra små projekt fr v. Eve Frankrike, jag, Daniella Colombia, Eva Poland och Hetty Colombia


Min lilla midsommarstång :P

Sen har de bara varit lugnt ikväll. Jag och de andra två tjejerna från Sverige och en tjej från Finland gick till mataffären och köpte lite frukt.
Bresilia Finland och Nina Sverige utanför affären.


Fick även denna lilla lappen i slutet av lektionen. Och vad jag fick får ni inte se förren imorgon ;)

Den som väntar på något gott... ;) God natt



Kommentarer
Postat av: Emilie Goransson

Ser ut som du har det bra :) Oh sa roligt att fa se bilder redan!! Tycker din midsommarstang vad super gullig :) Hur lange kommer ni ga i skolan?

Kramar pa dig och lycka till med allt!

2012-05-02, 21:57:43
Postat av: Samantha

Jag var i skolan till i fredags, och sen åkte jag till min familj :)

2012-05-06, 22:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback