Playground :)
Publicerat: 2012-05-11, 02:45:04


Idag när jag hade hämtat tjejerna ville de åka till en av sina favorit ställe, och de är en lekplats som de kallar purple Dinosaurpark. Den ligger bara en liten bit från vårt hus. Så de passade perfekt, eftersom jag idag jobbade en lite kortare dag, men jag skulle också hinna med att laga middag till dom innan Debbie kom hem. För den stora tjejen skulle på fotbolls träning. Så de blev en liten tur till lekplatsen. Jag märker också att de börjar testa mig liten nu, var mina gränser går. De jämför mig också mycket med Katie (deras gamla au pair). För när vi skulle köra till lekplatsen ville de egentligen till en annan först. Och eftersom jag är ny, så hittar jag inte. Och jag sa då till den stora tjejen att du får visa mig var jag ska köra, och de gick hon med på. Och jag tror jag vet vilken lekplats hon menade, för Daniella hade visat mig denna häromdagen. Men när vi körde runder och letade, så kom vi på fel väg, och de sa hela tiden "Katie knows where it is". Och när jag körde den vägen jag trodde, blev de sura och tjatade på mig hela tiden.

Även när vi var på väg hem, så började de gnälla. Debbie hade sagt kvällen innan att jag kunde göra mac and cheese och lite broccoli för de va lätt för mig att laga. Då börja den stora tjejen att gnälla och sa att hon inte va så hungrig och att hon inte tyckte om mac and cheese. Hon ville istället ha flingor och mjölk. Men jag sa då till henne att de va ingen middag, och flingor äter man till frukost. Men hon va bestämd och gnällde. När vi sen kom in genom dörren, så ser jag att hon är på väg för att hämta flingorna. Men jag var mer bestämd och sa nej. Jag sa att om hon inte ville ha mac and cheese, kunde jag värma upp lite rester från går dagen. Men de passade inte fröken heller. Så jag lät henne vara och började duka, och när jag sätter fram maten så ger hon med sig och säger att hon kunde ta lite. JAG VANN!!!!!

Det kommer nog komma fler gånger då de testar mig och ser om jag kanske är lite snällare på reglerna. De är mest den stora tjejen och hon har också sagt flera gånger idag att hon saknar Katie, och de förstår jag att hon gör. Den lilla tjejen sa till mig idag: "I like that you are our new au pair, Samantha" Och så kommer hon fram och kramar mig. De kan vara riktiga små charmtroll ibland ;)
Lekplatsen som vi var på idag, de är bara en liten del av den. Dessa stora lekplatserna har de överallt. Jämfört med våra lekplatser, som består av 2 gungor, en rustchkana och en gungbräda :P



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är bra Sammy, stå på dig :) dom måste ha gränser, speciellt i den åldern kanske :P

2012-05-11, 07:53:43
Postat av: Emilie Göransson

Så duktig du är på att hantera konflikter med barnen! Jag hade nog blivit rädd att hon skulle ställa till med problem och gett henne flingorna till slut, haha;) Men det är bara att stå på sig, som du gjorde!

2012-05-14, 11:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback