Fotboll :)
Publicerat: 2012-05-07, 01:54:16


Idag har det varit riktigt fint väder och varmt!! Jag följde med familjen och kollade på när A spelade fotboll. Det var riktigt kul att kolla på när 6-åringar spelar boll. Alla springer efter bollen och alla vill göra mål :P Vi va bara på fotbollen i ca 2 timmar. Och under den tiden lyckades jag bränna min ena arm, men bara den ena :P
På vägen hem skulle vi köra ett annat håll och vi körde då förbi ett av Debbies favorit ställe, Running hare vineyard. De va en vingård där de hade Debbies favorit vin. Så vi stannade och köpte några flaskor vin, för Debbie sa att de brukade alltid va slut och de fanns inte alltid heller. Så vi köpte på oss ett lager ;) Där va jätte mysigt, de hade ute servering och några som satt och spelade gitarr och sjöng. Jag har aldrig varit på en vingård förut, så de va väldigt roligt :) Tydligen var de ett väldigt fint vin, för det har fått många priser för bästa vin :P Så mamma om du kommer, får vi gå dit på vinprovning ;)

När vi kom hem var vi alla helt slut, så jag gick upp och tog en liten powernap. Sen va de dags för midda, och idag blev det lasagne, breadstick och sallad :) Mums!! Efter middan ringde min LCC Lisa. En LCC är den som jag kan kontakta om det är några problem med familjen och det är hon som ska kolla upp så jag har det bra hos familjen. Hon ville bara höra så allt hade gått bra. Hon berättade att de skulle ha en träff nästa söndag för alla au pairer i området. Hon sa också att det fanns en au pair som inte bodde så långt ifrån mig, och om det gick bra om hon ringde mig senare. Självklart sa jag, blev glad att här är fler än bara jag :P

Så för en halvtimme sedan ringde Daniell, den andra au pairen. Hon är från Mexico och hon verkade jätte trevlig :) Hon frågade om jag ville träffas, så hon kunde visa mig runt. Så imorgon kl 7.00 ska vi träffas på Starbucks och ta en kaffe :) Yayyyy!!! De ska bli kul, för de som jag har varit mest orolig över är att de inte ska finnas några att umgås med. Vill ju ha någon som man kan shoppa med och bara få göra något annat.

Vingården, Running hare vineyard.

Uteserveringen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback