Första ensamma dagen!
Publicerat: 2012-05-09, 02:44:50


Idag har jag tagit hand om tjejerna helt själv hela dagen. Allt har gått jätte bra och de är verkligen lätta att va med och de lyssnar när jag säger till dom :)

Jag väkte dom på morgonen kl 7.00 och de gick upp direkt, vi gick ner och jag gjorde frukost till dom. Sen gick vi upp och borstade tänderna, de klädde på sig och fixade håret. Sen går vi ner och de kollar på tecknat och jag fixar deras lunch boxar. Jag vill här lägga till att ni som känner mig vet att även jag tycker om tecknat :p Så jag snabbar mig med lunchboxarna, så även jag får tid till lite tecknat ;) Efter lite tecknat går vi ut till bilen och jag kör dom till skolan, och sen är jag ledig i 3 timmar till jag hämtar den lilla tjejen. Jag tar sedan hem henne och hon vilar i 2 timmar (även här kan jag göra vad jag vill, men i huset förstås) Sen leker vi 1,5 timme, idag spelade vi spel och lekte med barbies och sen hämtar vi den stora tjejen i skolan. Sen har vi ca 2 timmar innan Debbie kommer hem. Idag va vi på en stor lekplats :) Det har varit varmt och riktigt kvavt idag. Och efter att ha stått och gungat båda tjejerna ett tag va jag ganska svettig och jag kan garantera att jag har träningsvärk i mina armar imorgon ;) Sen åkte vi hem och gjorde Ariels läxor. Sen leker vi en stund till och sen går vi upp och tjejerna får ett bad. Så ser min dag ut, inte så jobbig :)

Idag när vi kom hem från lekplatsen gav jag tjejerna deras presenter från Sverige, det har inte varit tillfälle för de innan och jag tyckte de hade varit riktigt duktiga på min första dag, så de fick de som en överraskning :) Och de blev jätte glada. De fick vars en Astrid Lindgren bok och vars 2 barbie klänningar. De första de gjorde va att gå ner i källaren där de har sitt lekrum och de klädde på deras barbie dockor med de nya klänningarna. De är så söta. Sen när Debbie kom hem visade de allting. Jag och flickorna satte oss i soffan och jag läste ett kapitel i Pippi Longstocking för dom. Även Debbie fick sin present. Hon blev jätte glad och hon tyckte jag hade jätte bra smak, klart jag har ;)

Tänkte även berätta att igår skulle jag egentligen ta en kaffe på starbucks med en au pair som heter Daniella, men vi stack till en mexikansk restaurang istället och åt en stor blodig stek ;) ÄNTLIGEN!! Sen bestämde vi att eftersom vi har barn som går i skolan samtidigt så ville hon visa mig runt idag. Så när jag hade lämnat tjejerna, så möte jag upp daniella och vi körde på en liten rundvisning :) Vi bor precis vid vattnet och på denna sidan vattnet finns de inte mycket att göra, men om man åker över bron är där massa mer än jag trodde där skulle vara :) Där fanns en stor Walmart, massa sko affärer och en del klädaffärer. Även en biograf, bowling, stort bibliotek och en del andra saker :) De som är bra med biblioteket är att de har en stor avdelning för barn, med datorer, massa böcker och de kan måla och pyssla :) Men de allra bästa med biblioteket är att man kan hyra filmer gratis i en vecka. Och jag som är en stor Tv serie människa, va detta himmelriket för mig :) De hade alla möjliga tv serier som man kunde hyra :D YAAAAAAAYYYY!! Så jag har lagt in i mitt schema att jag ska ta med tjejerna dit en gång i veckan. Jag sa till dom att vi kunde åka dit imorgon och spela lite dator och läsa böckor och de blev över lyckliga, även jag ;)

Vill också skriva att även om jag inte har varit här så länge, så kan jag säga att jag mådde inte så jätte bra när jag kom hit. Allting va så nytt och jag kände ingen. Men efter denna dagen så känner jag att detta kommer bli jätte bra och jag ser fram emot allting som året har att erbjuda :)
När lilla tjejen och jag spelade spel. Vi hittade inte tärningen så vi fick hitta på våra egna regler ;)


Tänkte även göra min mamma lite stolt (eller inte) över min första inbakade fläta, tänkte öva på en docka innan jag vågar göra de i tjejernas hår :P



Kommentarer
Postat av: Jojje

GUTT med en blodig stek ;) och fan va bra att man kunde låna serier och filmer i en hel vecka :P WOOHOO för dig ;) <3

2012-05-09, 11:03:46
Postat av: Anonym

Det verkar som du kommer få det jättebra :) fan va kul att där var massa butiker och walmart och bio och allt inte så långt ifrån :) då kan du ju shoppa massa covergirl-smink till mig ;) hihi <3

2012-05-11, 07:52:19
Postat av: Emilie Göransson

Hej kusinen!

Verkar som du fått en riktigt snäll familj och snälla barn :) Man brukar alltid känna sig osäker och lite rädd när man kommer till ett nytt ställe, så var det för mig när jag kom till Libanon! Men efter ett tag när man kommit in i rutiner så känns det mycket bättre.. Verkar som du har en del tid för sig själv också, det är ju skönt :) Lycka till med allt Sami sam!!

2012-05-14, 11:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback