Florida, dag 2
Publicerat: 2012-05-30, 18:42:12


Började morgonen med en sovmorgon, men jag kan inte sova så länge när tjejerna är i närheten. De kan bli ganska högljudda ibland :P Sen åt vi frukost och vi gick direkt ut till poolen :) Där var vi hela förmiddagen. Sen skulle tjejerna till tandläkaren så de släppte av mig på vägen på ett stort köpcenter :) Och här gick jag och njöt ett antal timmar :P Handlade inte så mycket, men de var bra köp tycker jag. Visar er mina shoppingfynd en annan dag :)

När jag var nöjd och färdig handlad, så ringde jag Debbie för att hon skulle komma och hämta mig. Det var mycke trafik denna dagen så jag stod och vänta typ 1 timme på henne. Men jag gick och köpte en frappuccino och satte mig i skuggan och njöt :) När Debbie hade hämtat mig så körde vi och handlade fika och mat till kvällens utflykt. Vi var ute med Joes båt, så vi handlade baguetter, pastasallad och massa frukt :) På vägen till Joes hus så höll vi på att köra över en sköldpadda. Och djurvän som Debbie är så tvärnitade hon och gjorde en U-sväng och stannade för att lyfta bort sköldpaddan från vägen. Den var jätte fin!! Jag hade sköldpaddor som favorit djur när jag var liten, så det var kul att få se en vild live :) Sen fortsatte vi till Joe och gjorde klart allt och körde ut med båten. Det var jätte fint väder och varmt denna dagen, så det var skönt att ta en sval tur med båten :)

När vi satt på båten och åkte riktigt snabbt, så trillade min väska ner och jag tänkte resa mig och ta den. För jag hade allt i den, mobil, kamera, plånbok och lite andra saker. Men jag kunde inte resa mig i den farten. Så jag vänder mig om igen och efter 10 sekunder kollar jag bak på väskan igen, och den är BORTA!! Fatta vad rädd jag blev, tänkte att nu har den trillar i vattnet med alla mina saker. Jag får lite panik och kollar rund, och jag kollar på Joe och han pekar på min väska som han hade tagit upp och ställt bredvid sig. PHHHUUUU!! Jag blev riktigt rädd där ett tag kan jag säga. Sen satt jag med väskan i knäet hela färden :P

Vi körde ett tag och vi körde även ut på öppet hav en bit för att se om vi kunde se några delfiner. Men de var så mycket vågor, så vi vände istället och vi såg inga delfiner denna gången. Sen kör vi in till stranden där vi skulle träffa upp Joes vänner och de var jätte trevliga. Vi går in till stranden och sätter oss och dricker några öl och fikar lite :) Det är riktigt semester!!

Senare på kvällen går vi iväg en bit till andra sidan av standen/ön och vi får syn på 2 Delfiner!!! :) Gud så glad jag blev. Jag sa det till Debbie innan vi åkte att jag hoppades få se några delfiner. Och det fick jag :D WIIIIIEEEEE. Jag stod där ett tag och bara njöt och de andra gick efter ett lite tag, men jag ville kolla ett tag till. Det var sååå coolt!!

Nu när det är sommar här i Detin så har de fyrverkerier vid denna ön varje torsdag kl 21.00. Och det var såååå fint. Vi satte oss på stranden och jag bara njöt!! Detta var lätt den bästa dagen här och kvällen var helt magisk :)


Destin Commons shoppingcenter

Sköldpaddan :)


Båten


Stranden där vi hade picknick och badad, Underbart fint!!


Solnedgången



Kommentarer
Postat av: Renee

Oj vad fint det var. Mysigt köp centrum. Och en söt sköldpadda. Hoppas att ni flyttar dit. Kram mumma

2012-05-30, 20:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback