Florida, Dag 1
Publicerat: 2012-05-29, 16:13:00


Jag började min dag som vanlig med att lämna av flickorna i skolan. Och sen stack jag hem och packade de sista sakerna. Vid 11.30 körde jag och hämta Karissa och väntade mig att Debbi skulle vara hemma när vi kom tillbaka, men icke. De här med tider är familjen inte så bra på och Debbie hade sagt att hon skulle vara hemma när jag kom tillbaka med Karissa och sen skulle vi packa in i bilen och köra och hämta Ariel. Men jag och Karissa fick nog vänta 20 minuter eller något sånt på Debbie. Och sen när hon kom hem, så hade hon inte allt klart. Jag är en tidspessimist, och tycker om att ha gott om tid och vill komma i tid till allt. Så detta får mig att få lite panik, speciellt när vi har ett flyg att passa :P Men vi hann!! Och en bra sak med USA är att de räcker man kommer typ 5 minuter till gaten innan man går på planet. Så det är skönta tt slippa vänta. Men detta visste ju inte jag och därför fick jag lite panic för att missa flyget :P

Iallafall så kör vi sedan och hämtar Ariel och kör mot flyget, och när vi är på väg så visar det sig att planet är typ 50 minuter försenat. Vi tar drive in på Donkan, mmmm :) Allting går smidigt genom flygplatsen och jag får även lite tid att gå och checka allt på den lilla flygplatsen :P Väl på flyget så tog det bara 2 timmar att flyga + att vi vinner 1 timme för det ligger i en annan tidszon :)

Framme i Florida så står Joe och väntar på oss vid väskorna och han är jätte trevlig :) När vi är påväg till Destin som tar ca 1 timmer, så visar dom mig allt och berättar om allt man kan göra här :P Så det var bra!! När vi kommer till Destin kör vi ner till en restaurang som ligger precis vid havet, som heter Crab trak. Jag åt popcorn shrimps och pommes :) Efter maten får tjejerna och jag varsen hink och spade med Crab Traks tryck på, så jag kände mig som ett barn igen ;) Efter maten går vi ner till vattnet och doppar våra fötter och lekerpå stranden, och karissa badade med kläderna på :P

Efter stranden kör vi hem till Joe och tjejerna tar ett dopp i Joes pool. Jag går och lägger mig för är svin trött efter en lång dag.

Tänkte även berätta om en rolig sak som hände i bilen på väg in till Destin. Joe frågade om jag var från Sverige och han sa att då måste du sjunga sången "haelangaar". Ariel börjar sjunga lite på sången och jag känner inte alls igen den. Och jag säger att jag inte vet vilken han menar :P Sen säger han det på ett annat sätt och jag förstår att han menar den svenska snapsvisa "helan går" :P hahah.. Debbie spelar upp den från sin mobil och jag får förklara vad den handlar om :P Jag tyckte det var väldigt roligt att de viste om den sången. Och joe sa att de sjunger den ibland på fester här :P
Crab Trak

Popcorn shrimp

Stranden i Destin


Strand och solnedgång



Kommentarer
Postat av: Carro - en emo/scene bloggerska

Du har väl inte missat att du kan få chansen att synas för mina hundratals läsare genom att delta i Veckans blogg?

http://quiethell.myshowroom.se/veckans-blogg-2/

Hoppas du tar chansen! Kramisar Carro

2012-05-29, 19:19:15
URL: http://quiethell.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback