Stranden
Publicerat: 2012-06-16, 17:38:03


Igår var det en ganska rolig dag tillsammans med tjejerna :) Vi hade en del att göra vilket var bra!! På morgonen tog vi det lugnt som vanligt och jag hjälpte Debbie lite med att försöka hitta sommar skola och sommar camp till tjejerna. Sen tog vi oss till biblioteket i Prince Fredrick och skulle kolla deras sommar schema. Det är så bra med deras bibliotek här för det har saker som händer varje vecka. Så på måndagar har det filmvisningar för barn kl 10.00. Så jag tänkte kanske ta dom dit på Måndag :) Men när vi kom dit igår så öppnade dom inte förren vid 12.00 och vi var där en halv timme innan, så de var inte lönt att köra hem. Så vi gick in på Petco, en stor djuraffär som har massor med djur man kan köpa. Debbie har lovat att Ariel ska få en hamster eller en RÅTTA, jurk!!! Så vi stod och kollade på dom ett tag, Där fanns en hamster som såg precis ut som min gamla hamster, Lemon :) hihi.. De hade även kattungar där som man kunde adoptera. Så söta!!! Så där gick vi runder och kollade på alla djuren, som tur var så hade de inga kaniner :P Annars hade jag väl stått och storbölat i ett hörn ;P
Sen gick vi bort till Biblioteket och var där i en timme. De är så lugnt och skönt att ta dom dit, de sitter vid datorerna och spelar, ritar och gör en massa annat och jag kan sitta på en stol och hålla koll på dom och ta de lugnt :) Vi körde sen hem, för Karissa behövde en middagslur och vi behövde även lite lunch :) Så vi tog det lugnt en timme, Ariel och jag kollade lite tecknat och bara chillade.

Debbie hade kommit med förslaget att vi skulle köra till Calvert cliff park. där finns en strand som man kan hitta hajtänder på och leta snäckor. Och det ville gärna tjejerna. Så vi begav oss dit. Debbie hade sagt att det var ca 1 mile att gå innan man kom till stranden. Men i själva verket var det 1,8 miles, vilket motsvarar ca 4 km. Och att gå med två små tjejer tog tid. Det tog nog 40 minuter för oss att ta oss dit och ca 1 timme hem. Men där var sååå fint!! Naturen var jätte fin och vi såg massor med djur :) Vi såg 2 ormar, massor med sköldpaddor, massor med ekorrar och en stor krabba :P Det kryllar verkligen av sköldpaddor här. Om där finns en sjö och vatten så finns där massor. Och det är så kul att kolla på dom :) Så vi stannade på stranden i ca 1 timme, sen började vi vår vandring hem. Vi hittade inga hajtänder tyvärr :( Jag hade hoppats på att hitta en, för det säger att där ska finnas massor. Men men bättre lycka nästa gång :P Så nu har jag sån träningsverk i mina ben, av allt vi gick och sen så att jag satt huk när jag letade tänder :P Så det har satt sig i mina ben nu. Otränad eller vad ;P
Orm
Sköldpaddor :)


Så fint!!


Stranden


Sverige <3


Stor sköldpadda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback