möte på Rita's
Publicerat: 2012-06-10, 23:24:16


Idag är det en vaaaaarm dag här i Maryland :P Phuuu, tycker det är ganska skönt att hålla mig här inne i de svala huset. Jag har precis varit på ett två timmars möte på Rita's. Det är en populär glasskiosk här, och vi hjälpte till att ta emot beställningar och dela ut ballonger. Eller möte kan man väl inte kalla det, de var roligare än ett möte :P Jag och Daniella började inne i kiosken och det var sååå svårt. Jag har börjat vänja mig nu vid att alla pratar engelska. Men att de pratar i glasstermer är nog inte riktigt min sak :P Som tur va var de som jobbade där i vanliga fall och de stod sidan om oss, och jag vill inte påstå att jag gjorde så mycket. Men jag försökte så gott jag kunde :) Men det var väldigt kul!! De hade också en tjej som gjorde ansiktsmålningar, och så klart fick jag en :) Annars har det varit en väldigt lugn dag :) jag bakade svenska scones till frukost, men de var inte alls så goda som hemma :( Jag blev lite besviken faktiskt, jag tror att det är lätta smöret som gör hela sconsen :P

Igår kväll var jag på en middag på Ruddy duck med daniella och den nya au pairen Ada som ska byta av Daniella. Sen var en annan au pair där, Nathalia och hennes pojkvän. Sen kom även 2 andra au pairer och de hade med sig en annan vän. Så vi var 8 stycken och det var trevligt att få träffa lite mer folk. Alla var jätte trevliga :) Så nu ikväll ska jag bara ta det lugnt, jag har hyrt med mig en film hem. Teen spririt, så jag får se om den är bra :)

Jag var ju även på min stora shopping tur i Annapolis igår. Och jag fick ett antal påsar med mig hem :) Jag fick även med mig en ny vän ;) haha, nu blev ni nyfikna va :P Honom får ni träffa imorgon. Det blev inte så dyrt, för jag hittade en del fynd :) Jag fick även mina ögonbryn plockade med threading. De blockar dom med hjälp av en tråd som de snurrar. Jag fattar inte hur de gör med det blir jäkligt bra :) Bilder från min shopping tur kommer imorgon.
Jag som glasskiosk säljare :P


Nathalia och Daniella gör ballonger


Ansiktsmålning :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback