midsommar på ikea :)
Publicerat: 2012-06-23, 23:02:27


Nu har jag varit och firat midsommar på IKEA :) Firade med att äta köttbullar och svensk äppelkaka. Det var riktigt gott med svenska köttbullar, och de smakar precis som köttbullarna på ikea i Sverige. De var en bit att köra, de tog nästan 1,5 timme. Och jag var inte där så länge men de var värt att åka dit och få lite svensk mat :P  Speciellt nu i midsommar tider :) Jag köpte också med mig lite svenska godsaker med mig hem. Som kakaobullar, choklad och godis. Och det roliga var att de var skrivet på svenska på påsarna :) Allt var skrivet på svenska, med engelska undertill. Alla saker hade kvar sitt svenska namn, bokhyllan Billy fanns även här ;) hihi.. 
 
Idag är mina vänner och firar midsommardagen på eket. Där samlas allt sjöbo folk på midsommardagen, även lite folk från Tomelilla hittar dit ;) Det är alltid kul att åka dit, för man träffar så mycket folk som man inte träffar i vanliga fall :) Så lite tufft är de idag, att missa en stor högtid i lilla Sjöbo :( Men de känns som den värsta biten har gått över, de som jag kände i början när allt var nytt och jag kände ingen här. Jag hoppas verkligen de värsta är över. Imorgon ska jag umgås lite med Ada, au pairen som tog över för Dany. Hon sms:ade mig och skrev att hon hade hemlängtan och behövde ha något att göra. Så något kul ska vi hitta på imorgon :) Svenska flaggan :) Svensk äppelkaka och köttbullar :P
 
 
 
 
Jag och en köttbulle ;P
Lite svenska godsaker som följde med mig hem :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback