midsommar i staterna
Publicerat: 2012-06-23, 02:08:36


Ja, här är de inte mycket till midsommar känsla. De ända är att de har regnat här och de kna man kalla rikitg svensk midsommar :P Men jag bryr mig egentligen inte så mycke att jag missar midsommar, för jag är inte sådär överförtjust i den helgdagen. Tycker bara att de är en överskattad dag, men så mycket förväntningar och krav. Men när jag får se bilder på när mina vänner firar tillsammans, så hugger de lite i hjärtat. Och så klart skulle jag också vilja vara med, speciellt imorgon när det är dags för eket :( men men, de finns inte mycket jag kan göra härifrån åt de :P Jag får helt enkelt göra de bästa av situationen, tänkte hinna med ett besök på ikea imorgon :) Lite köttbullar måste jag ju ha i midsommar och så kanske köpa hem lite jordgubbar. Så får nog min midsommar helg se ut. 
 
Idag har jag bara jobbat morgonen och förmiddagen, SKÖNT!! Sen stack jag för att fixa mitt security number. Det är ca 30 minuters körning till security kontoret. Och när jag kom dit så ställde jag mig i kö och jag hade varit noga innan och ha med mig alla pappor. Och jag känner mig lugn för jag har gott om tid, men tji fick jag ;) När jag kommer fram, så kollar tjejen igenom mitt pass och frågar mig och jag inte har den lilla vita lapen som ska ligga i passet. Och då kommer jag på att jag hade lagt av den där hemma för att inte göra av med den, för det är en jätteviktig lapp. Och så klart hade jag ju glömt den, och hon kunde inte göra något utan denna lappen :@ Så jag kollar på klockan och då har jag 1 timme och 10 minuter på mig innan dom stänger. Och jag måste fixa de idag för de har gått alldeles för långt tid och jag behöver ha de. Så jag kör i racerfart hem och så klart är de mitt i rusningstrafiken. Jag kommer hem, och springer av bilen och in och hämtar lappen, för jag vet exakt var den är. Sen börjar jag färden tillbaka, nu har jag 35 minuter på mig. Lite rädd blir jag att få komma hem och berätta för min värdmamma om vad som hade hänt, ser en bild i mitt huvud hur hon stryper mig ;) hihi.. Men jag han, 5 minuter innan dom stängde kommer jag in springande :) PHHHUUU!! 
Så jag belönar mig med en liten shoppingrunda i Waldorf, nu när jag ändå är på de hållet. Hittade lite smått och gott!! 
 
Midsommar 2010, usch som man såg ut :P 
 
Fritte och jag midsommar 2011
 



Kommentarer
Postat av: yvonne

Hejsan Samantha! Jag hoppas att du hittade dina köttbullar och jordgubbarna. Vi var jättemätta när vi kom från din mormor och morfar. Va skönt att du hann ordna med dina papper. Det är go i dig.
Kramar
Vonne

2012-06-23, 13:50:19
Postat av: Anonym

Hej,Samantha! Va fin blogg du har! Jag är så imponerad av denna!!!Precis som Vonne skrev så var vi jätte mätta när vi kom hem från din mormor och morfar. Vi hade det så trevligt! Många kramar Angelica H

2012-06-23, 19:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback