Florida, dag 4
Publicerat: 2012-06-03, 18:02:22


Lördag morgon är även en jobbe dag för mig och det slutar med att de blir en väldigt lång jobbedag. Tjejerna kommer in och väcker mig vid 8.00 och vi går ut och kollar ännu en gång på Alvin and the chipmunks. Dom kan kolla om en film hur många gånger som helst, jag tror vi har sett Alvin and the chipmunks 4 gånger denna helgen :P Fattar inte att den kan va rolig så många gånger om. Sen vaknar Debbie och Joe, Debbie gör en liten lyxfrukost med frenchtoast och bacon :) Riktigt mumsigt!! Sen går vi ut till poolen, men jag stannar bara en liten stund för jag brände mina knä dagen innan. Så jag går in efter en stund och bara tar det lugnt :) När jag sen kommer ut så frågar Debbie mig om jag vill ta tjejerna till Target för att köpa nya skor till dom. Och det låter kul, så det är klart jag vill. Ariel vill ha högklackade skor, eller low heels som hon säger :P Debbie och Joe ska nämligen ut med båten med ett annat par under hela dagen. Så jag får pengar till att gå ut och handla och sen fick vi pengar till att åka och äta på Chick-a-filé.

Så vi åker först till Target för att hitta skor till dom. Ariel hade spanat på ett par skor som hon ville ha, men de hade dom inte här, så klart. Men vi hittade ett par andra som hon gillade. Silvriga med vita blommer på, väldigt fina :) Och Karissa hittade även ett par skor, Zebrarandiga med en rosa rosett på :) Så de båda blev väldigt nöjda!! Sen stack vi hem och tog oss ett dopp i poolen och lekte lite :) Vi lekte restaurang, jag var kunden och Karissa serverade mig :P Efter 1,5 timme så blev de trötta och hungriga. Så vi går in och torkar och klär på oss. De tar så klart på sig sina nya skor och så beger vi oss till Chick-a-filé för att äta :) Jag har aldrig varit där. Men de var super trevliga där. Och maten är lite nyttigare än alla andra snabbmats kedjor. Och det bästa med chick-a-filé är att de har en stor lekplats, så när barnen har ätit klart kan de gå och leka och så kan vi vuxna få lite ensamtid med vår mat :) Maten var super mumsig!!

Ariel hade tagit med sig sin nalle hund till Chick-a-filé, fast de inte får ta med sig leksaker ut. Jag missade helt att hon tog med sig den. Och så klart blir hon av med den. Så hon börjar gråta och jag försöker trösta henne. Då kommer det fram en jätte trevlig dam som jobbar på stället, och frågar vad som har hänt och jag berättar att hon har blivit av med sin nalle hund. Då säger hon att hon förstår varför hon är ledsen och frågar om det hjälper lite om hon får lite glass. Och själv klart så vill hon ha de. Så damen går iväg för att hämta glass, jag och Ariel går runder lite för att leta och då frågar en av de andra mammorna oss om vad som har hänt. Så jag berättar och när jag har berättat klart så hör jag någon bakom mig, "is this yours?" Då sitter en annan mamma bakom mig och håller upp Ariels hund. Phhuuu!! Så vi tackar så mycket, och hon säger att de hade hittat den i en av rutchkanorna. Så Ariel hade lämnat den där uppe. Så jag berättar för henne att det är därför som de inte ska ta med sig leksaker ut, just för att de kan bli av med dom. Sen kommer den trevliga damen ut med glassen, och vi visade henne hunden. Så alla blev glada :)

Sen stack vi hem och kollade på filmen Smurfarna :)
Frenchtoast och bacon :)


Tjejornas skor :)


Poolen


Chick-a-filé maten, MUMS!!



Kommentarer
Postat av: Mormor och morfar

Ät inte så du inte får på bikinien.

2012-06-03, 18:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback