flaggor :)
Publicerat: 2012-06-07, 18:06:45


Igår hade jag en väldigt bra dag tillsammans med flickorna :) Efter vi hade hämtat Ariel i skolan 2 timmar tidigare, så stack vi hem och åt lunch och sen körde vi på lekplatsjakt :P Vi skulle se om vi kunde hitta någon ny lekplats. Jag hade kollat runder på internet lite innan, och hittat några adresser till lekplatser som vi inte hade varit på innan. Iallafall inte jag. Efter ca 1 timmes körande hittade vi äntligen en lekplats som inte var stängd och som hade gungor :) Så där stannade vi i över 1 timme :) Vid 5 tiden började vi köra hemåt. Och vid denna tiden är trafiken insane!! Vi stod i köer i 45 minuter och det tog 25 minuter extra för att komma hem just för att trafiken var så hemsk. När vi satt i bilen påväg hem så berättade jag för tjejerna att det var Sveriges nationaldag och jag frågade om dom ville att jag skulle visa hur svenska flaggan såg ut när vi kom hem. Så när vi kom hem satte vi oss vid köksbordet och började rita. Ariel tyckte först att svenska flaggan såg väldigt rolig ut och hon förstod inte riktigt att det var en flagga. Men när jag var färdig så tyckte hon den var väldigt fin :) Sen ville hon att jag skulle göra en Amerikansk flagga. Och den blev väl sådär :P

När vi var klara bestämde vi att jag skulle rita av mitt handavtryck på baksidan av svenska flaggan och dom skulle rita av sina händer på den Amerikanska flaggan. Och sen skulle jag behålla den amerikanska och dom skulle behålla den svenska flaggan, så kan vi alltid komma ihåg varandra :D Tyckte detta var en väldigt roligt och bra idé!!

Förresten så lärde jag Karissa att gunga alldeles själv härom dagen, jag är väldigt stolt över henne och även över mig som kunde lära henne något bra ;) hihi

Amerikanska och svenska flaggan :)

Baksidan med våra handavtryck :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback