Washington DC :)
Publicerat: 2012-07-15, 16:40:17


Hade en riktigt bra dag inne i Washington Dc igår :) Så jag vet inte riktigt var jag ska börja, men det får väl bli när vi åkte :P Klockan ringde 7.15 FÖR tidigt en lördags morgon :( Men de var ju till något kul, så det vara bara till att stiga upp :) Ada kom och hämtade upp mig och vi körde över bron till Wawa för att möta upp Kristin. Och sen började vår färd mot metron och Washington!! Har aldrig tagit metron här innan, men det var hur smidigt som helst. Vi hoppade av i Chinatown och gick till Capitol building, för vi hade gott om tid. Kristin blev vår guide, för hon hade varit där inne typ 15 gånger. Så man kan säga att hon kunde det mesta om Washington, och det var perfekt för mig och Ada som aldrig hade varit där inne. 
 
Väl vid Capitol building möte vi upp Desirée och Anni, och sedan också vår LCC Lisa. Vår guidade tur inne i Capitol building började med en lite film och sen fick vi gå en tur inne i byggnaden och kolla. Väldigt fin byggnad, med massa målningar, statyer och massa annat fint :) Efter vår tur gick vi till Vapiano och åt lunch. Det blev pasta för min del, väldigt mumsigt!! Sen tog vår guide, Kristin ut oss på en lång tur, vi fick se vita huset, Washington monument och massa annat. Sen gick vi till en bar i Georgetown tror jag det var, och bara hängde. Vi har gått så mycket så mina föter gjorde så ont nu i morrse när jag vaknade. Men det får bli min träning för denna veckan ;) hihi.. 
 
Förresten när vi stannade till vid vita huset, fick vi agera modeller :P haha.. När vi började närma oss vita huset så började 4 killar följa efter oss. De snackade spanska och Ada pratar ju också spanska, och tydligen hade killarna varit väldigt imponerad över våra bruna ben :P hahah.. Och sen ville de så gärna ha bilder med oss och vita huset. Vi kännde oss som riktiga supermodeller :) En rolig grej ;P
 
Vid 18.00 tiden tar vi metron tillbaka och vi bestämmer oss för att stanna till på ett sushi ställe och äta middag och sen äta frozen yoghurt på ett ny öppnat ställe, typ 10 minuter från där jag bor :) Så det kan bli farligt i framtiden, för jag bara älskar frozen yoghurt :D De har alla sorters topping, de är sååååå gott!!
 
Jag har haft en helt perfekt dag :)
Jag och Kristin på metron Chinatown Capitol building Taket i Capitol building Jag och Desirée Gänget :) Lilla jag och Washington monument :P Jag och vita huset :) Kristin, Ada, jag och vita huset :) Sushi, så gott!! Frozen yoghurt



Kommentarer
Postat av: yvonne

Hejsan Samantha - så mycket gott du får pröva på over there. Det ser så mumsigt ut. Tänk om jag kunde vara en liten fjäril och sitta på din axel. Vilket fint gäng ni är inte konstigt att killarna ville ta fotografi.
Kramar
Yvonne

Svar: Ja, jag får prova mycket nytt :) Älskar att prova nya saker!! Du får gärna följa med mig och få sitta på min axel :) Hälsa din fina familj!! Kramar
None None

2012-07-16, 18:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback