Lista
Publicerat: 2012-07-01, 18:07:05


Innan jag åkte hit så skrev jag en lista över saker som jag vill göra här under mitt år i USA. T.ex. dricka ur en klassisk amerikask röd plastmugg, besöka minst 5 olika stater, se grand canyon och massa annat. En del har jag redan checkat av, men det finns massa saker jag inte har gjort än. Men jag insåg igår att jag kommer besöka 2 till delstater nästa vecka. Vi ska landa i Chicago, Illinois och sen bor mormor och morfar någonstans i Indiana. Så då kan jag strycka en punkt. För då har jag varit i delstaterna New York, Pennsylvania, Maryland, Florida, Illinois och Indiana. Alltså 6 olika stater, och fler ska de bli ;) 
 
Föresten så har jag hittat en kurs som jag skit gärna vill gå. Jag måste ju läsa 6 credits under mitt år här, annars får jag själv betala min resa hem. Och det vill jag ju inte :P Men när jag var och åt middag med Desirée förra veckan, så berättade hon om en kurs som hon hade gått och där fick man hela 4,5 credits. Och det var 3 heldagar i Washington på kurs om historian, geografin och massa annat om Niagara fallen. Och sen avslutar man kursen med en weekend uppe i Niagara fallen :) Låter som en skit bra kurs och att lätt tjäna in mina credits. Jag är inte så jätte intreserad av att plugga under hela mitt år här, jag vill att de ska vara överstökat :P Och det bästa är att det är en kurs endast för au pairer, så om jag tar kursen själv så finns där säkert andra au pairer som jag kan umgås med :) 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback