"Chokladbollar"
Publicerat: 2012-07-25, 03:08:54


Idag har jag och tjejerna bakat lite äkta svenska negerbollar ;) Men de smakade inte som de gör hemma :( Tror att de beror på att de inte var lika mörk kakao, eller den viktigaste ingrediensen INGEN KOKOS!!! Älskar mina chokladbollar med massa kokos. Men de har inte kokos här och de hade inte heller pärlsocker. Så jag och tjejerna körde ner till affären och handlade lite, ja nu har jag suttit här i 5 minuter och försökt tänka ut namnet på de vi använde för att rulla chokladbollarna i. Men jag kan inte komma på de :P Jag kan garantera att jag kommer vakna i natt och bara säga namnet högt :P haha, jag snackar för mycket engelska och börjar tappa svenska ord :P De är fan inte bra. På engelska heter de sprinkle, och på google translate betyder överrsättningen strö. Men de är inte till mycket hjälp :P Om de är någon som kan komma på namnet på de vi använde, lägg gärna en kommentar. De finns i alla möjliga färger och smaker. Men våra chokladbollar blev i alla fall goda, och de blev godkända av Debbie :)
 
Förresten så var jag och Ada och åt middag i söndags, på andra sidan bron. Vi åt på Applebees. De var mums!! Jag åt en stor blodig stek och potatis. Och så klart hade jag efterrätt :) Förra året när jag, Frida och Elin var på vår USA resa, så blev Elin och jag helt överförtjusta i en efterrätt på Applebees. Och så klart var jag bara tvungen att äta den nu :) Och den var lika god som jag mindes den :PVåra negerbollar :) Min blodiga stek ;) Den äckligt goda efterrätten :) De vattnas i munnen bara jag ser den :P haha



Kommentarer
Postat av: Elin

Ååhh det vattnas i min mun också kan du tro! Vill ha NU!! Du får skicka hit en sån så skickar jag en langos till dig. ;)

Svar: Deal!! Skickar du en langos till mig, så lovar jag att skicka efterrätten till dig ;) hihi.. <3
None None

2012-07-25, 16:31:10
URL: http://distinguish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback