Chicago dag 6
Publicerat: 2012-07-17, 02:44:33


Ännu en ganska slö dag. Tog tjejerna till deras favorit lekplats här, och passande nog heter den Butterfly playground. Och ni som känner mig vet att jag inte gillar fjärilar särskilt mycket. Men de var en väldigt bra lekplats. Där fanns massa olika väggar med olika saker man kunde lära sig om fjärilar. På en väg var där bilder på olika larver och hur de sen såg ut när de blev till fjärilar. En vägg hade de gjort ett stort fjärils huvud (ganska kusligt ;P) och så hade de gjort deras ögon som en typ av speglar och hur fjärilar ser oss. Och så var där massa sant och falsk påstående. Så en väldigt lärorik lekplats.

Efter lunchen så följde vi med mormor, hon skulle ut och köpa lite blommor, för de var egentligen bjudna på en fest av grannen. Men de ville inte gå eftersom vi var där, så de skulle bara gå över med en blomma. Men fy faaaan vad varmt de var där ute. Jag har aldrig varit med om något värre. Jag satt och kollade på tjejerna när de lekte på en liten lekplats medans mormor letade blommor. Och rätt som det var så rann en svett droppe rakt ner i ögat på mig :P Haha, jag var inte bered på de. Men tji fick jag ;) hihi.. I alla fall så hade byggt upp en hel pygmé by, med tåg och hus och allt. De var någon klubb för vuxna män som gillade att leka och bygga med tåg och tågbannor :P Något för dig pappa ;) haha.. Men de var faktiskt ganska kul att gå och kolla, de hade kyrka, små hus, café, en liten sjö och massa olika gamla tåg. Så de hade gjort de väldigt bra :) Sen stack vi hem och hoppade i poolen. Men vi var med om något helt sjukt idag. De var typ 40 grader när vi var på blomsterskolan, sen när vi kom hem och efter typ en halv timme, så gick vi ut igen. Då hade temperaturen sjunkigt ner till 30 grader och de kändes nästan lite kallt :P De var helt sjuk och de sa på radion och tv:n att detta var något väldigt ovanligt. För sånt här följer oftas med regn eller vind. Men de var helt vindstilla och inget regn på hela dagen. Men jag klagar inte för de var mycket skönare :) Men ganska sjukt!! Jag kunde nästan känna när jag satt där ute, hur temperaturen sjönk.

Till kvällsmat beställde vi hem friterad kyckling och fisk och hade colslawsallad, hushpuppys och pommes. Väldigt mumsigt :) Sen kollade vi ännu en gång på filmen The Muppets. Jag har nog sett den typ 5 gånger nu, men vad gör man inte för tjejernas skull :) Fjärilshuvudet :P Jag :) Tjejerna älskar att ta foto med min kamera, och de säger till mig att posa på alla möjliga sätt :P Här är resultatet av ett sätt som de ville att jag skulle posa på ;) haha Den lilla tågbyn :) Tågbyn




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback