Chicago dag 3 - Happy 4th of July!!! :)
Publicerat: 2012-07-13, 03:22:41


Skoja min doja vad varmt de har varit idag, "morfar" kom fram till mig och sa att de är inte så farligt varmt ute, de är bara 38 grader i skuggan :O WHAT!? Han har koll på att vi använder Celsius i Sverige, så han hade kollat upp hur varmt de var så jag skulle förstå :P Så vi har tillbringat dagen där inne ganska mycket. Jag var på biblioteket innan vi åkte och lånade den tredje Harry Potter boken. Så jag fick ganska mycket läst på den. Tjejerna har tillbringat en stor del av dagen framför tvn, vilket man får göra på semestern :P

Efter Karissas nap och lunchen, så körde jag, tjejerna och "mormor" till Michaels och sedan till Target. Vi ville hitta en affär med ac, så vi kunde gå där inne och njuta :P "Mormor" lät tjejerna välja ut vars en sak. Och de kunde välja i princip vad som helst. Först åkte vi och kolla på Michaels. Och vi hade bestämt innan att de skulle kolla först på båda ställena och sen kunde vi köra tillbaka och köpa de som de ville ha. Just för de inte skulle ångra sig. Men lilla söta Karissa hittade en lite fågelbur i trä. Och den var verkligen inget speciellt. Men hon ville så gärna ha den, och vi försökte säga till henne att vi ska till Target också, så kan du inte vänta och om du verkligen vill ha den så kör vi tillbaka och köper den om du inte hittar något annat. Men hon SKULLE ha den till varje pris :P Så hon köpte alltså en liten fågelbur i trä, som hon inte kommer ha mycket nytta av :P Men de var hennes val. Nu vet jag exakt vad du tänker på när du läser detta mamma :P Du tänker på den lilla rosa spaden som jag valde ut en gång när jag fick välja precis vad jag ville i leksaks affären ;) Nu vet jag exakt hur du kände ;) hihi..

Ariel var smart och vänta. Båda tjejerna är väldigt förtjusta i min kanin Melker. Jag har till och med gett Ariel ett foto på honom som hon har sidan om sin säng :P Så Ariel hittade en kanin som hoppar till en och gör lite ljud och den har typ samma färger som Melker. Och den valde hon och så kallar hon den för Melker :) Så gulligt!! Och så klart (som jag viste skulle hända) så är Karissa inte ett dug intresserad av fågelburen längre. Hon leker med Ariels kanin istället och när Ariel vill ha sin kanin, så blir Karissa ledsen och säger att Ariel måste dela med sig. Snäll som hon är så delar hon med sig :)

Det är 4th of July här och de firas med stora fyrverkerier och alla samlas på en plats och tittar tillsammans. Så vi började med att grilla korv med bröd :) MUMS!!! Till det hade vi chips, böner, mac and cheese och fruktgelé, de var väldigt mumsigt :) Efter middagen så gick vi ut och skulle göra smores. Så vi grillade marshmallows och vi la dom sedan på en bit kex med en bit choklad på. Och så smälte choklade och marshmallowsen var mjuk. ÅHHHH, de var sååå gott!! Sen gick vi och samlades och kollade på alla fina fyrverkerier. Och de höll på längeeeeee. "Morfar" sa att de var typ 15 000 dollar som de sköt upp och de är typ 105 000 svenska riksdaler. Galet mycket!!! Men de var fint att kolla på och slipa betala ;) hihi.. Karissas fågelhus :P Jag, så klart var jag kläd i USA flaggan på 4th of July :P Grillning av marshmallows Smores :) Mummmmma!! Jag :) Fyrverkerier 




Kommentarer
Postat av: Elin

Vad fin du är! :) dina ögonfransar ser jättelånga ut, tar du fortfarande det neulash eller vad det hette? :) Och den där kakan ser sjukt god ut!! <3

Svar: Tack :) jadå, jag tar det fortfarande, varje kväll :P Den har varat länge, typ 4 månader eller något :) Om den var, vi ska lätt göra såna när jag kommer hem :D Sjukt gott!!! <3
None None

2012-07-13, 07:51:20
URL: http://distinguish.blogg.se
Postat av: Renee

Ja, Samantha jag tänkte på det direkt. På semestern brukade vi köra in till någon stor leksaks affär, och du fick välja precis vad du ville. Jag föreslog jätte fina dockor bl.a. Men som du skrev du skulle ha den lilla plast spaden kostade typ 5 kr. Så det blev en billig tur den gången. Älskar dig kram mumma <3

Svar: hhaha, jag visste att du skulle tänka på de :P Älskar dig mumma <3
None None

2012-07-13, 09:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback