Chicago dag 1
Publicerat: 2012-07-11, 03:00:01


Min resedag till Chicago började 6.30 av att klockan ringde. Jag ville inte gå upp, var så jäkla trött. Är så trött på att sova i denna hemska värme. De går inte att sova bra :( Men en del av mig ville verkligen gå upp, eftersom vi skulle åka till Chicago!! Och det är ju alltid lättare att gå upp när man vet att något kul väntar :P Efter jag var färdig med mitt, så gick jag ner och fortsatte med tjejerna, där Debbie hade slutat. Jag gav dom frukost och borstade tänderna. Debbie hade sagt att vi skulle åka kl 8.00 och de var senast, för vi skulle hinna till flygplatsen i tid till flyget och sen var vi tvungna att köpa någon lunch till tjejerna på flyplatsen. Men som ni nu redan vet, är Debbie inte den bästa på tider. Jag tror vi lämnade huset 8.30 första gången. När vi hade backat ut och kört ut från vår gata så kom vi på att vi hade glömt Karissas vagn. Så vi fick vända. Sen fortsatte vi och när vi kom typ ett par minuter från huset och vi hade precis kommit ut på den stora vägen, så kom Debbie på att hon hade glömt den viktigaste väskan av alla. Den lilla blåa väskan, med pass, flygbiljetter och massa annat viktigt. Så vi var ju tvungna att vända. Och tredje gången gillt som de säger :P Sen var vi äntligen på rätt väg!!

Vi kör som attan till flyplatsen och så klart har vi allt emot oss, shuttle bussen är sen, massa rödljus på vägen och lång kö vid incheckningen. Och vi var SENA!!! Debbie hade bokat in mig på ett annat bokningsnummer och jag hade bara 2 små väskor som jag kunde ha som handbagage med mig på planet. Så jag skiter i att checka in min ena väska och rusar in och hämtar mitt boardingkort vid en av de själv inchecknings datorerna. Sen rusar jag igenom säkerhetskontrollen. Och innan jag går igenom den kommer jag ju på att jag har massa flaskor med vätska i min ena väska som jag egentligen skulle checka in. Så jag plockar ur de flaskorna. Och tar mig igenom säkerhetskontrollen och klarar de smärtfritt :D Men jag kan säga att de på säkerhetskontrollen gjorde inget vidare jobb, och vore jag Usama bin Laden så kunde ett plan varit kapat och sprängt. För när jag kom hem till Debbies föräldrar och öppnade min resväska så kom jag på att jag hade ju flera andra flaskor med vätskor. Men men… I alla fall så rusar jag sen in på flyplatsen och köper mig 2 happy meal till tjejerna och rusar sen ner till vår gate och till slut kommer Debbie och tjejerna. PHHHHUUUU, vi hann!! Så vi ställer oss i kön och gör oss redo, och så får vi höra att planet är försenat en timme :@ Hur glada blir inte vi av att höra detta. Men vi hann i alla fall.

Väl på planet så hamnar jag sidan om 2 killar ;) hihi.. Väldigt trevliga och pratsamma. Den ena var bara ett år yngre än mig, och jag trodde nästan han skulle be efter mitt telefon nummer precis innan jag gick av planet :P Men du kan andas ut igen mamma ;) hahah..

Väl av planet så går vi och hämtar vår hyr bil som vi ska köra med till Debbie föräldrar. Och sen kör vi förbi hela Chicagos skyline. Alltså så man får se alla hög husen på håll. Det var sååååå fint!! Verkar vara en väldigt fin stad och jag längtar tills jag får komma in där. Tror inte jag får komma in till självaste Chicago på denna resan, man jag har ju i alla fall fått se staden :) Debbies föräldrar bor ca 1 timmer ifrån Chicago, i en lite mindre stad som heter Valparaiso.

Debbie föräldrar var precis som jag trodde, världens snällaste och omtänksammaste. De får mig att sakna mina far- och morföräldrar ännu mer :) Men de är verkligen hur snälla och goa som helst :D De har typ 12 vilda katter ute i sin trädgård som de matar och tar hand om och de har en hund som har ett skadat ben, som de har räddat från ett djurhem. De är verkligen riktiga djurvänner. Och det bästa av allt är att jag får äta mormor och farmor mat!!! Jag vill tacka alla mormor och farmors där ute, för ni gör verkligen världens godaste mat. Men speciellt min mormor och farmor :) Men de kändes såååå bra att få lite smak på mormor/farmor mat :) Så vi kom fram till deras hus vid 3 tiden. Och dagen från då har bestått av pool uppackning, klappa katter, fånga fireflies, kolla på tvättbjörnar och äta god mat. En bra första dag med andra ord. Fick se typ 4 tvättbjörnar i deras trädgård idag och tydligen så bor de utanför deras trädgård. Där var en liten bebis tvättbjörn, och så klart matar de alla dessa också :P Helt underbara människor!!   Chicago's skyline :) Den höga byggnaden är sears tower och det har tidigare varit världens högsta byggnad :PChicagos Sox arenanBaby tvättbjörn, så söt!!Mamma tvättbjörn :)Fireflies, ganska häftiga djur :P När de börjar bli mörkt, så ser det ut som glitter på marken, så fint!!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback