New York weekend :)
Publicerat: 2012-12-11, 03:23:36


Då har ännu en helg passerat och jag har fått spendera den med Ada Och folk från de gamla hemtrakterna ;) Det var en trevlig helg!! Men lite synd tyckte jag att det var att vi var i New York. Eftersom jag bor 30 min ifrån, så kan jag se allt detta vilken dag som helst. Men vi tog i alla fall en guidad busstur, och guiden var RIKTIGT bra och rolig :) Vi körde upp till Central park och gick ca 30 min där och sen körde vi 5th ave, time square, china town, ground zero och alla andra turist saker i New York. Vi fick även se en film eller tv serie inspelning :) Vi vet inte till vad, men där var massa poliser, kameror och grejor :) Kul att får se de också!! Och vi var där 8 december och just denna dagen så var det exakt 32 år sedan som John lennon från The beatles blev skjuten utanför sitt hem, bara några meter ifrån Central Park. Och de har ett minnes märke i central park från John Lennon. Så de hade en stor minnesceremoni. Massa folk var samlade och sjöng gamla låtar av honom, och folk var utklädda till Johan Lennon och killarna från The beatles. Och tydligen så stod de där hela dygnet för att minnas honom.
 
Vårt hotell la mellan China town och Little Italy, så på lördagskvällen efter vår buss tur åt jag och Ada middag på en väldigt mysig Italiens restaurang. Och sen gick vi till Soho, för att bara strosa runder lite och shoppa :P Vi var ganska trötta, så sen gick vi hem och bara umgicks och snacka skit :P Jag hade med mig min dator och jag visade min nya familj och mitt nya hus. Vilket hon gillade!! 
 
På söndag gick vi upp tidigt för att äta frukostbuffé, det absolut bästa med att bo på hotell :) Sen hade vi fritt ända fram till 4 på eftermiddagen. Så jag och Ada gick till 5t Ave, för att shoppa och sen gå till Apples store vid Central park för att köpa en sak till Ada. Vi fick föresten reda på vad hyran är för den affären. De har öppet dygnet runt för att få ihop hyran :P 300 000 dollar la hyran på!! Ca 2 miljoner svenska kroner VARJE MÅNAD :O Det är helt jäkla sinnes sjukt ju. Vi gick även till en stor leksaks affär och kollade på att fina barbie docker och önskade att vi var 8 år igen :P Vi köpte även enpåse lösgodis :) Första gången jag ser lösgodis här. Sen blev de time square och lite annat. Vi gick även in på Sephora, en stor sminkaffär. För jag behövde en ny foundation. Hittad en trevlig tjej som jobbade där och bad henne om hjälp. Det slutade med att jag var totalt party sminkad när jag gick där ifrån :P Detta älskar jag med Sephora, man får verkligen testa produkterna i ansiktet innan man köper dom. GILLA!! Sen var det dags att säga hejdå :( Alltid lika tråkigt!! Tyckte det var ganska jobbigt denna gången, eftersom jag vet inte när jag får träffa henne igen :( Men vi ska träffas, om inte här så i mexiko ;) 
 
Men det var en trevlig weekend med min vän :)
Träffade upp gruppen på Grand Central station. Ni känner säkert igen denna stationen från massavis av filmer :)
Titta så packat med folk det var vid 5th Ave, HELT SJUKT!!! Helt omöjligt att komma fram med bussen.
Minnesceremonin i Central Park för John Lennon
Central Park :)
Ada och jag :)
jag i Central Park
Jul i New York :)
Granen på Rockefeller Center :)
Så klart åt jag three Cheese pizza i Little Italy :) MUMA!! 
I hotellets badrum syntes det att det la i China town. Badkaret var så litet så bara en liten kines skulle kunna få vatten över hela kroppen :P haha..
Ada :)
På bussen
Jag i ett av jul skyltfönsterna :)
Julgran :)
LOVE IN NEW YORK
Jag mitt i julbelysningen :P Vi stannade även till på Magnolia bekery och köpte vars en jul cupcake :) För er som inte vet så är de bageriet med i Sex and the city :P Jag ett stort fan som jag är!! ;) Här ser ni också lite hur min sminkning blev :)
Snögubbar :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback