min Första hanukkah :)
Publicerat: 2012-12-11, 03:32:00


Ikväll var jag med om min allra första hanukkah här i mitt nya hem. ganska mysigt. De började med att tända ett ljus i deras menorah och så bad de en bön på hebreiska. Sen fick de vars en present att öppna. Flickan fick ett kemiset, och pojken fick en bilbana. De blev väldigt glad och nöjda :) Även denna kvinnan fick 2 små hanukkah presenter :) Ett ljus, som lukta svina gott och så en lindt påse med choklad :) De sa att de blev bara de, för eftersom jag firar jul så vill de fira det med mig senare. Så det kommer mera... :D Sen var de roliga över :P Så här håller de på i 8 dagar, de började i lördags och på söndag ska jag få följa med familjen till Connecticut till min värdpappas bror och fira Hanukkah. Jag har aldrig varit i den staten förut, så ännu en jag kan checka av sen :) Jag tycker såååå mycket om min nya familj!! :)
 
Så nu ska jag bädda ner mig i min binge, kränga choklad och njuta av mitt ljus :) Fick föresten äntligen mitt födelsedags paket från mina små älskade vänner, jag har lyckats att inte öppna de än :P Men nu kan jag inte hålla mig längre :) WAAAAHHHHHH!!! ;)
 
 
'
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback