Julpyssel :)
Publicerat: 2012-12-20, 02:46:30


Jag ska få följa med min värdfamilj och fira jul hos värdpappa 2s kusin här i New Jersey :) Så de blir middag där på kvällen den 24 december och sen blir de paket öppning på morgonen den 25 :P Lite annorlunda, men de ska bli kul att få vara med om de också :) Jag kan ju inte påstå att jag har någon större jul stämning i mig detta året :( Ingen snö, inget julbord, ingen chokladkalender, inga ljus tända för advent, ingen lucia, ingen julkalender och alla de små sakerna som gör hela julen så mysig!! Och vi har ingen JULGRAN :(( Det är nog den som får en i stämning mest om inget annat. Men jag ska väl överleva denna julen också ;) Jag har i alla fall fått i uppdrag av min värdpappas kusin att göra något vid middagen som vi har som tradition i Sverige.  Och på vägen hem från Connecticut, kom vi alla på att vi ska skoja lite med dom :P Så jag åkte igår till Michaels, som är en stor pyssel affär här i USA. Och jag handlade på mig massa roliga saker för att göra en "klassisk" julmössa från Sverige :P hahah.. Så mitt uppdag är att göra den så löjlig och rolig som möjligt ;P De ska jag väl klara av!!
 
Idag när barnen kom hem från skolan, så började tjejen klaga på att hon hade ont i magen. Jag trodde ju inte riktigt på henne, utan jag trodde bara att hon inte ville göra sina läxor. Men efter ca 1 timme så spydde hon ner hela köksgolvet :( Stackars flicka!! Så nu går vi här hemma hela familjen och trippar på tå, för att försöka att inte bli smittade. Maginfluensa är nog de värsta som finns!! Och ska jag vara helt ärlig, så kurrar min mage lite ovanligt mycket idag :( Men de är säkert som jag inbillar mig, HOPEFULLY I WILL NOT BE SICK!!! :/
Mitt svenska julpyssel set :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback