Washington DC :)
Publicerat: 2012-08-26, 16:40:06


Igår hade jag och Ada en heldag i Washington :) Det var en riktigt bra dag och vi fick se och lära oss så mycket!! Vi körde till metron och tog tunnelbanan in och hamnade precis utanför museumen. Vi började med National museum of American history. Och där fanns alla möjliga historiska saker som hade hänt i landet. En del var intressant, men det var en del om olika personer och jag har ingen anning om vem dom är. Så en del var inte så jätte bra. Men de hade en del saker som hade varit med i filmer bla skorna som Dorothy bär i filmen the Wizard of OZ, och den riktiga Kermit the frog och världens första appel dator :P haha, den var inte så lätt att bära med sig ;) De hade också en stor del av museumet som handlade om slavarbetet i USA, de är ganska intressant tycker jag, men så hemskt :( Stort Harry Potter fan som jag är så fick vi även sen rocken som Harry Potter bär i filmen :)
 
Sen åt vi en liten pizza bit och begav oss till till de kända museumet från filmen en natt på museet, American museum of natural history. De var väldigt intressant, vi fick se stora skelett från dinosaurier, mammutar, valar och massa andra djur :) De hade också ett stort fjärilshus med riktiga fjärilar, SCARY!! Men som tur ville inte Ada gå in där, så vi skippade den biten :P Där var också massa uppstopade djur och så hade de en speciell utställning denna månaden. Det var om världens största orm som de har hittat delar av. Som tur finns inte denna ormen längra för den var STOR och då menar jag bamse stor.
 
Sen gick vi vidare för att hitta Lincoln memorial och lite andra roliga saker :) Och vi kom fram till the World war 2 memorial, vilket var jätte fint :) Där var en pellare för varje delstat i USA, och så klart var vi tvungna att leta upp vår delstat, Maryland :) Sen gick vi vidare till Abraham Lincoln memorial. Jag undrar hur långt vi gick igår. Vi gick mycket och mina fötter var helt såriga när jag kom hem :P Och idag har jag träningsvärk i mina ben :P Vi gick även en liten runda till andra sidan vita huset och så avslutade vi vår dag med middag på Mcdonalds :P De är vad jag kallar middag ;) haha.. Sen tog vi subwayn hem och var väl hemma vid halv 9. En riktigt bra dag :)
 
En del bilder ser inte jätte bra ut, hade en konstig inställning på kameran :(
Dorothys skor i filmen Wizard of OZ   Kermit the frog Den första Appel datorn :PHarry Potters rock :) Stålpelare från den 17th våningen från World trade centers södra tornEn äkta del från Berlin murenTyrannosaurus rex Jag och mummuten Uppstopade söta rävar :) Titta så likt en apskelett är människans :P En riktig mumie Titan boan, den var 15 meter lång, längre än en buss och den vägde 1100 kg :P SJUKT!!  Washington MonumentWorld war 2 memorial Maryland och jag :P Jag och Lincoln memorial Jag och Abraham Lincoln :) Jag, Ada och Washington DC :) Vita huset :P



Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Vi blir jätteförtröööödna för vi inte är med och se
allt intessant och fint som du får uppleva. Skönt att du hade en bra dag.

Svar: Vad kul att höra!! Ni får gärna komma hit så jag kan visa er allt fint :) Ni är mer än välkomna!! <3
None None

2012-08-26, 17:14:44
Postat av: Jojje

Så fina bilder Sam <3

Svar: Tack Jojje :) <3
None None

2012-08-26, 20:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback