New York - dag 1
Publicerat: 2012-08-01, 00:08:53


Klockan ringde 4.00 på natten. Det sjuka var att jag vaknade 3.59 och kollade på klockan och var skit pigg. Skönt!! Så jag tog mina saker, gick ner och åt frukost och körde. Hade tryckt in adressen i min mobil innan jag åkte. Jag hittar hela vägen upp till Annapolis, men sen hittar jag inte. Så kände mig säker med min gps i mobilen :) Jag var först orolig att jag inte skulle hinna dit i tid. Men jag var där 1,5 timme innan. Först känns det som jag har kommit helt fel. Hittar inte riktigt hållplatsen och det känns fel. Men till sist ser jag några bussar som stå parkerade. Så jag går in på Mcdonald för att köpa mig en liten frukost och går sen ut i bilen för att äta den och vänta på att min buss kommer. När jag ser att en av bussarna kör fram och att man kan gå på. Tar jag mina saker och går för att hoppa på bussen. Jag sträcker fram min biljett och tjejen kollar på min biljett och frågar vilket bolag jag åker med, jag pekar uppe på biljetten för att visa henne. Då sträcker hon tillbaka biljetten till mig och säger att de inte är här. Så jag blir helt förvirad och frågar om hon vet var de kan vara. Då säger hon bara nä och gå sen tillbaka in i bussen. Jävla kines jävel :@ Så jag går in på min mejl och får upp adressen och trycker in den på nytt. Då visa gpsen mig en plats ca 12 minuter där ifrån. Och nu börjar jag bli sen!!! Men jag hamnar rätt, och efter mycket letande efter en parkerningsplats så ca 10 minuter innan bussenska gå sitter jag på plats. Lite stressad jag var!!
 
Men kommer fram i New York ca en halv timme innan de va tänkt, så det var ju bra. Hittar hotellet snabbt, men jag kan inte checka in förren om ett par timmar. Så jag beger mig upp till Ola och Kim. Kan säga att jag var lite nervös när jag stod utanför deras dörr :P De kändes så konstigt att träffa folk hem ifrån. Men de var så kul att träffa dom!! Så vi beger oss ut för att äta frukost. Vi hamnar på Hard Rock Café, och min frukost består av en stor blodig stek ;) Det är vad jag kallar frukost!!
 
Vi har lite otur med vädret och det regnar, så vi bestämmer oss att gå till Ribley's - Believe it or not. Jag har aldrig varit där innan, men det var riktigt kul. För er som inte vet vad det är, så har de samlat alla sjuka saker. Riktigt saker men väldigt sjuka är visa :p De har världens längsta man, en ko med 6 ben och massa annat sjukt :P Sidan om finns Madame tussauds, så vi bestämmer oss för att gå in där också. Jag har aldrig varit där heller, men har jag har alltid velat. Så det var kul!!
 
Måste berätta vad som hände när vi var på Ripley's. Vi står och kollar på ett skelett från en kalv med 6 ben. Och jag läser på skylten "åhh, det är en kalv med 6 ben." Då hör vi en röst bakom oss från en liten kille. "Vad sa du att det var?" Och jag hoppar nästan till, var inte beredd på att där ska va andra som kan prata svenska. Hahah, men vi börjar alla skratta :P
 
Sen går vi till hotellet, så jag kan få mitt rum. De är de minsta hotell rummet jag har sett, men helt perfekt för mig :) Jag tar en snabb dusch och sen beger vi oss ut och går runder lite på Time Square. Vi äter middag på Dallas BBQ. Mycket mat och billigt, så det ska vara ;) Jag berättar för killarna att sist jag var här, åkte jag, Elin och Frida upp i en bar som roterade, och man har riktigt fin utsikt därifrån. Och hotellet ligger mitt på Time Square. Så efter middagen åker vi upp där för att ta en drink. Killarna blir riktigt imponerade, och jag tyckte det var kul att jag kunde bidra med något bra på deras resa ;) Vi sitter där i över 2 timmar och bara snackar och har det trevligt :)
 
Efter vi har varit uppe på baren, behövde killarna köpa mer vatten och lite annat nödvändigt. Så vi beger oss på en liten tur. Och vi får se en kändis!!! Vi kommer fram till en bakdörr och där står massa folk, en bil och poliser. Vi stannar till och förstår att det är en kändis, eftersom folk tar kort tillsammans med honom. Och jag fattar ju inte vem det är, så jag tar också kort. Och när vi sen börjar gå där ifrån, så ser Ola en stor plansch med en bild på honom och hans namn. Det var Matthew Broderick!! Killarna blev helt till sig och sa att han är ju skit stor. Så jag blir lite starstruck, fast jag inte vet vem det är :P haha.. Men jag slog upp honom på internet och tydligen är/var han gift med Sarah Jessica Parker, hon har varit med i Sex and the city, och jag gillar ju henne så då gillar jag honom också ;) haha.. Han har varit med i Godzilla, Inspector Gadget och massa andra filmer. Riktigt kul att få se en stor kändis :) 
 
Vi var i säng vid 1, så jag var uppe i 21 timmar. Jag var så jäkla trött!! Och så klart hade jag en sådan tur att jag fick en fläkt som inte var tyst precis. Tur jag alltid är redo och har öronproppar med mig ;)
 
Jag hade en riktigt bra dag med mina killar!! :)
Jag och världens längsta man :P Kim i en av glasburkarna på Ripley's :P Jag och grabbarna på Madame tussauds :) Jag och Leonardo Dicaprio ;) Kim och Kim Kardashian :P haha Mina gamla idoler, Spice Girls :) NEW YORK :D Time Square :P Mina tjejer som slyltar av min cola :P
 
Utsikt från den roterande baren :) Killarna på den roterande baren :) Time Square :) Jag och Ola på Time Square :)



Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad härligt ni verkar ha haft det :) Och du åt frukost tre gånger på en dag? :D det är bra jobbat ;) hihi! Love you <3

Svar: Jadu, de var inte dåligt med frukost 3 gånger ;) haha Love you <3 <3
None None

2012-08-01, 16:38:09
URL: http://distinguish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback