Första skoldagen
Publicerat: 2012-08-22, 02:23:42


Då har tjejerna börjat skolan idag, och jag har kommit tillbaka till lite rutiner. Vilket känns så bra :) Är så skönt att vara ledig 3 timmar mitt på dagen och bara få andas ut lite :P Tjejerna var faktiskt lite nervösa imorrse, de kunde inte äta upp sin frukost och de hade ont i magen när vi lämnade huset :P De var första dagen för Ariel i första klass, så det var ganska stort för henne :) Jag tog ett foto på dom utanför deras hus innan jag körde och lämna dom, precis som mamma gjorde vart år med oss också innan vi gick till skolan :)
 
Jag började ett nytt schema idag också som Debbie och jag har kommit överresns om. Men de gick väl lite så där första dagen. Hon ska försöka vara hemma vid 6 varje kväll, men hon sa att de kommer hon nog inte kunna göra varje kväll och hon kommer vara lite sen visa kvällar. Så då ska jag vara beredd att laga mat till mig och tjejerna. Vid 6 så var där ingen Debbie hemma och tjejerna började bli hungriga. Hon brukar alltid skicka ett sms när hon blir sen så jag vet om de, men icke idag. Så lite över 6, skickade jag ett sms och frågade om hon var på väg hem eller jag skulle börja laga mat. Då fick jag svar att hon lämnar snart jobbet, men om vi var hungriga så kunde jag laga någon mat. Blev lite överraskad, för jag trodde hon skulle skicka ett sms om hon blev sen, så jag vet om jag skulle laga mat eller inte. Och att hon sen kunde bada flickorna när hon kom hem. Men en jäkla tur att jag lagade mat, för hon var inte hemma förren vid halv 8. Efter vi hade ätit middag så tänkte jag att jag kan lika bra bada tjejerna så slipper hon göra det när hon kommer hem. Vill vara snäll och hjälpa till så mycket jag kan, så kvinnan inte bryter ihop igen ;) Blir lite trött på de här!! Hon säger att hon ska försöka vara hemma tidigare och så är hon jätte sen första dagen vi ska göra detta. Plus att de var ju tjejernas första dag i skolan och de hade jätte mycket de ville berätta för henne. Men men, inte mycket att göra åt de. Eller?! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback